Kiderült, milyen negyedéve volt a magyar Telenornak

Az idei első negyedévben a Telenor Magyarország mobilinternet-ügyfeleinek száma az egy évvel korábbihoz képest 35 százalékkal bővült, 1 millió fölé emelkedett, árbevétele ugyanakkor gyakorlatilag megegyezett a tavaly azonos időszakival - szerepel a Telenor közleményében.
MTI-Eco, 2014. május 7. szerda, 11:40

Az árbevétel 37 milliárd forintról 36,76 milliárd forintra csökkent, az egyszeri tételek nélkül kalkulált EBITDA (adó, értékleírások és kamatfizetés előtti eredmény) 14,15 milliárd forintról 13,57 milliárd forintra. A Telenor szerint az EBITDA értékét negatívan befolyásolták a megnövelt távközlési adók.

A tőkeberuházások összege - a licencdíjakat nem számítva - 0,5 milliárd forinttal 1,98 milliárd forintra csökkent az informatikai és üzleti alaptevékenységhez közvetlenül nem kötődő beruházások alacsonyabb összege miatt.

Az előfizetések száma emelkedett 2013 első negyedévéhez képest, és a negyedév végére elérte a 3,469 milliót, miközben a számlás előfizetések aránya bővült. Az aktív SIM-kártyák száma alapján számított piaci részesedés 31,36 százalék volt 2014 első negyedévének végén.

A mobilinternet-ügyfelek száma 1,022 millióra nőtt a 2013 első negyedévi 756 ezerről, ami 35 százalékos éves növekedésnek felel meg. Az egy előfizetésre jutó átlagos havi árbevétel összege az előző évi szinten maradt, 3252 forint lett.

A Telenor Magyarország a Telenor Csoport része. A Telenor Csoportnak 2014 első negyedévében 26,52 milliárd svéd korona bevétele és 3,68 milliárd korona nettó profitja volt. A bevétel 7,3 százalékkal, a profit 2,2 százalékkal nőtt.

HOZZÁSZÓLÁSOK