A márciusi, idei mélypontot jelentő 37 pont óta folyamatosan javul a bizalom. Az egyaránt 48 pontos júliusi és augusztusi mutató azonban még mindig messze elmarad az optimizmust jelző értéktől. A Nielsen-konkurens GfK bizalmi indexe is hasonlóan alakul, Kozák Ákos, a cég ügyvezetője szerint a mostani állás, a válság kirobbanását megelőző időszak körüli szinten van. A Nielsen indexének kiszámításának tényezői közül továbbra is a vásárlási hajlandóság mutatja a legkedvezőbb képet, majd a rövidtávú személyes anyagi helyzet megítélése következik. Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről nyilatkoztak a megkérdezettek leginkább borúlátóan. Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között alakulnak a számok. Az augusztusi, 48 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a legnagyobb jövedelműek mellett a budapestiek, valamint az egyetemet vagy főiskolát végzettek.