Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A teljes forgalomban benne van a Bosch saját vállalatai közötti kereskedelem is, a magyar piacon, a saját vállalatok közötti kereskedelem nélkül is eddigi legmagasabb árbevételét érte el a csoport, 23 százalékkal, 246 milliárd forintra nőtt a forgalma.

A csoport az év elején 12 200 alkalmazottat foglalkoztatott Magyarországon, 1700-zal többet, mint egy évvel korábban. Az újonnan felvettek közül 700-an töltenek be diplomás pozíciót - jegyezte meg.

Torma Krisztina szerint a Bosch tavaly 37 milliárd forintot, az eddigi legmagasabb összeget fordította kutatás-fejlesztésre három k+f központjában a Budapesti Fejlesztési Központban, Miskolcon az Önindító-és generátor fejlesztési központban, valamint a miskolci kéziszerszám fejlesztési központban.

A csoport több mint 64 milliárd forintot költött beruházásokra Magyarországon. Ezek közül kiemelte a Budapesti Fejlesztési Központ 32 milliárd forintos beruházással megvalósult új campusát, amely a munkatársak számát nézve a németországi után a legnagyobb fejlesztési központ Európában. Ezen kívül Hatvanban, Miskolcon és Makláron is kapacitásbővítő beruházásokat hajtottak végre - sorolta.

Jön a sofőrmentes parkolás

Javier González Pareja, a magyarországi Bosch-csoport vezetője 5-10 százalékos árbevétel növekedést vár 2016-ban, miután az első három hónapban két számjegyű bővülést ért el a cégcsoport. A Bosch minden szükséges szakértelemmel rendelkezik a jövő egyik megatrendjéhez, az automatizált vezetéshez, világszerte 2500 mérnök dolgozik ezen a területen, számuk 500-zal nőtt tavaly óta.

Két éven belül szeretnék lehetővé tenni a sofőrmentes parkolást, az évtized végére pedig az autópályákon az automatizált vezetést - számolt be. Magyarország ebben stratégiai szereppel bír, a hatvani gyárban - amely a csoport világszerte legnagyobb gépjármű-elektronikai gyára - egyre nagyobb szerepet kap az automatizált vezetés egyik kulcstermékének számító szenzorok gyártása. Az egri és a maklári gyárakban az önvezető autókhoz szükséges kormányzástechnológiát állítják elő, a miskolci gyár pedig az elektromosításban játszik nagy szerepet - tette hozzá.

A több mint 1700 k+f mérnök közül, aki Magyarországon dolgozik, több mint 1600-an tevékenykednek a mobilitási megoldások üzletágban - mondta a magyarországi Bosch vezetője.

Bővült az együttműködés az egyetemekkel

Javier González Pareja beszámolt arról is, hogy bővült a felsőfokú duális képzésben együttműködő intézmények száma, már nemcsak a Miskolci Egyetemen, hanem a gödöllői Szent István Egyetemen és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen is részt vehetnek a diákok ebben a gyakorlatorientált oktatásban. Kitért arra, hogy Hatvanban Magyarországon elsőként közösségi képzést indítottak, amellyel a továbbtanulni kívánó dolgozókat támogatják, és elejét kívánják venni a mérnökhiánynak is.

A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett, a Boschnak 9 leányvállalata működik az országban.