BUX
38657

Kivonul Magyarországról az egyik drogérialánc

Hamarosan bezárja magyarországi üzleteit a Schlecker német drogérialánc - értesült a Napi Gazdaság. A drogérialánc képtelen volt bedarálni a konkurenseket.

Hőnyi Gyula, 2010. december 7. kedd, 04:00

A Napi Gazdaság keddi számának cikkeA cég a kivonulásról szóló hírt néhány napja jelentette be beszállítóinak, ám azt egyelőre nem tudni, hogy a magyar piacról mikor lép ki teljesen. Annyit tudni, hogy rendezi pénzügyeit a beszállítóival, ami több hetet vesz igénybe. Hogy a maradék árukészletével, illetve ingatlanjainak bérleti jogával mi lesz, azt még nem tudják a beszállítók. A német lánc hivatalos honlapján nem is szerepel Magyarország, holott régebben innen meg lehetett tekinteni a magyar piacra vonatkozó magyar nyelvű információs oldalt.A keménydiszkont formában működő német drogérialánc 2006 elején, csendesen jelent meg a hazai kiskereskedelemben. A cég régi Azúr üzleteket újított fel és alakított át. Elsősorban saját márkás termékeket kínált (kínál) alacsony áron. Mint általában a keménydiszkontoktól, a piac nagyon erősen tartott a Schleckertől, ám az utóbbi két évben kiderült, hogy a magyar drogériapiac vezetőit, így a dm-et és a Rossmant aligha lehet megverni. A két társaság itteni versenyének köszönhetően jelentősen nőtt a magyar drogérialáncok (mint kereskedelmi csatorna) forgalma, piacot hódítva a korábban szinte verhetetlennek tűnő hipermarketektől. A GfK Hungária Piackutató adatai szerint a csatorna az elmúlt években két százalékon stagnáló (a kiskereskedelmi forgalomból számolt) piaci részesedését három százalékra növelte, s a következő években is lassú erősödést mutat a tendencia. Mindez a két nagy lánc jelentős választékának és folyamatos terjeszkedésének tudható be.Az elemzők szerint a Schlecker franchise-rendszere, illetve puritán koncepciója nem jött be a magyar fogyasztóknak, így a lánc képtelen volt úgy bedarálni a konkurens drogériákat, mint azt tette a többi uniós országban, ahol megjelent - a drogérialáncok farkasának becézték a céget.