Nevet vált és teljesen megújult a Tesco saját márkás termékvonalának ún. első áras szortimentje, a Gazdaságos elnevezés helyébe teljes mértékben a Tesco Value lép. (E minőségi kategória felett találhatóak az ún. színes Tesco termékek, a csúcson pedig Tesco Finest termékkör.)

A váltás, pontosabban az újrabevezetés oka részben az, hogy a bevezetés óta eltelt 15 év alatt a brand megfáradt, kissé mellőzötté vált, az egyszerű csomagolás miatt a fogyasztók egy része adott esetben csak szégyenkezve rakta kosarába ezeket a termékeket, illetve számos, negatív felhangú internetes mém is született a dizájn elemeinek felhasználásával - mondta Lőw Laura, a Tesco-Global Áruházak Zrt. saját márkáért felelős vezetője. Az új választékon tavaly ősszel kezdtek dolgozni, a mintegy 300 tételből álló szortiment minden egyes termékét megvizsgálták, összehasonlítva a konkurensekkel.

Ha nem tetszik, visszajár a vételár

Megnézték az adott termékek ízét, kiszerelését, a felhasznált csomagolóanyagokat és ezek alapján döntöttek arról, hogy kell-e változtatni az összetételen, a csomagolás dizájnján, vagy esetleg nincs is szükség a szóban forgó cikkre a kínálatban. Tizenegy termék esetében kellett komolyabb változtatást végrehajtani, 3-4 terméket pedig ki is listáztak. A csomagolás viszont gyakorlatilag minden esetben megújult, sokkal vonzóbbá vált, mint a megszokott és mára meglehetősen megkopott csíkos dizájn.

Önnek melyik tetszik jobban?

A váltás a Tesco mind a négy közép-európai piacát érinti, a hazai marketingkampány szeptember 19-én indul, de már most találkozni lehet jónéhány, megújult csomagolású Value termékkel, miközben a régiek kifuttatása zajlik.

A márka újrabevezetése során ez a dizájnváltás és a kapcsolódó marketingkampány okozott többletköltséget, bár - tette hozzá Lőv Laura - a csomagolást amúgy is meg kellett újítani, hiszen egy uniós jogszabályi változás miatt fel kell tüntetni az élelmiszereken az összetevők mellett az allergéneket, a tápértéket, mindezt ráadásul úgy, hogy nem lehet túlzottan kis betűméretet sem használni.

A Value termékekre - ahogyan az összes saját márkás árura is - elégedettségi garanciát vállal a Tesco, vagyis nem csak a minőségi gondok esetén fizetik vissza a vételárat, hanem akkor is, ha valamilyen egyéb ok miatt nem nyerte el a vevő tetszését.

Így készül a Tesco-termék

Először a minőségbiztosítási szakemberek elkészítik a termékleírást, ami tartalmazza az adott árucikk szükséges paramétereit. Ez alapján a beszerzők megkeresik a potenciális beszállítókat, mintákat, árajánlatokat kérnek be. Ezekből a tesztelés után az ár és minőség alapján kiválasztják a legjobb ajánlatokat, majd a nyertes szállító termékéről specifikáció készül. Ebben rögzítik a paramétereket, laborban is bevizsgálják az összetevők arányát, ha pedig új a beszállító, kötelező auditon kell átesnie. Mindezzel párhuzamosan az Angliából származó márkaarculati előírások alapján elkészül a csomagolásterv, majd még a sorozatgyártás előtt előtt egy vásárlói tesztet is lefuttatnak.

A Tesco saját márkás termékeit évente több mint tízezer vásárló teszteli, minden terméknél legalább 100 vásárlói tesztet végeznek - mondta Feja Balázs, a Tesco minőségbiztosítási vezetője. Hozzátette: a már kapható termékek esetében a specifikációval történő egyezőséget ellenőrzik független laborok segítségével, egy évben egyszer biztosan sor kerül minden egyes cikkre.

Kik veszik a Tesco Value termékeket?
A Tesco Value termékek belépő árszintjük ellenére piaci viszonylatban a legjobb minőségű termékek. Olyan alapvető, napi élelmiszer- és általános cikkek, amelyeknél a hangsúly a minőségen, az áron és a széles választékon van. A Tesco tapasztalatai szerint a Value termékeket nem csak azok veszik, akik számára az ár a legfontosabb döntési tényező, hanem azok is, akik a bevásárlásuk során egy-egy alapélelmiszerből - liszt, cukor, száraztészta, étolaj - szeretnének nagyobb mennyiséget betárazni. A Value termékeket a piacon megtalálható legalacsonyabb áron kínálják - természetesen a saját ár- és minőségi kategóriájukon belül -, ennek érdekében az árosztály heti szinten igazítja a konkurenciához az árakat.