Komoly változás jön a Tescókban Magyarországon

Nevet vált az áruházlánc egyik legnépszerűbb márkája, illetve bevezették azt a szolgáltatást, hogy amennyiben nem tetszett valamelyik saját márkás termék, vissza lehet kérni a vételárát.
Napi.hu, 2014. szeptember 9. kedd, 16:02

Nevet vált és teljesen megújult a Tesco saját márkás termékvonalának ún. első áras szortimentje, a Gazdaságos elnevezés helyébe teljes mértékben a Tesco Value lép. (E minőségi kategória felett találhatóak az ún. színes Tesco termékek, a csúcson pedig Tesco Finest termékkör.)

A váltás, pontosabban az újrabevezetés oka részben az, hogy a bevezetés óta eltelt 15 év alatt a brand megfáradt, kissé mellőzötté vált, az egyszerű csomagolás miatt a fogyasztók egy része adott esetben csak szégyenkezve rakta kosarába ezeket a termékeket, illetve számos, negatív felhangú internetes mém is született a dizájn elemeinek felhasználásával - mondta Lőw Laura, a Tesco-Global Áruházak Zrt. saját márkáért felelős vezetője. Az új választékon tavaly ősszel kezdtek dolgozni, a mintegy 300 tételből álló szortiment minden egyes termékét megvizsgálták, összehasonlítva a konkurensekkel.

Ha nem tetszik, visszajár a vételár

Megnézték az adott termékek ízét, kiszerelését, a felhasznált csomagolóanyagokat és ezek alapján döntöttek arról, hogy kell-e változtatni az összetételen, a csomagolás dizájnján, vagy esetleg nincs is szükség a szóban forgó cikkre a kínálatban. Tizenegy termék esetében kellett komolyabb változtatást végrehajtani, 3-4 terméket pedig ki is listáztak. A csomagolás viszont gyakorlatilag minden esetben megújult, sokkal vonzóbbá vált, mint a megszokott és mára meglehetősen megkopott csíkos dizájn.

Önnek melyik tetszik jobban?


A Tesco tapasztalatai szerint a gazdasági válság pozitív hatással van a saját márkás termékek piacára, nem csak azért mert olcsóbbak, hanem mert ár-érték arányban is megfelelőek. Az áruházlánc számára pedig azért fontosak a saját márkák, mert egyrészt így tudják magukat megkülönböztetni a konkurenciától, másrészt így tudnak lojális vásárlókat szerezni.

A váltás a Tesco mind a négy közép-európai piacát érinti, a hazai marketingkampány szeptember 19-én indul, de már most találkozni lehet jónéhány, megújult csomagolású Value termékkel, miközben a régiek kifuttatása zajlik.

A márka újrabevezetése során ez a dizájnváltás és a kapcsolódó marketingkampány okozott többletköltséget, bár - tette hozzá Lőv Laura - a csomagolást amúgy is meg kellett újítani, hiszen egy uniós jogszabályi változás miatt fel kell tüntetni az élelmiszereken az összetevők mellett az allergéneket, a tápértéket, mindezt ráadásul úgy, hogy nem lehet túlzottan kis betűméretet sem használni.

A Value termékekre - ahogyan az összes saját márkás árura is - elégedettségi garanciát vállal a Tesco, vagyis nem csak a minőségi gondok esetén fizetik vissza a vételárat, hanem akkor is, ha valamilyen egyéb ok miatt nem nyerte el a vevő tetszését.

Így készül a Tesco-termék

Először a minőségbiztosítási szakemberek elkészítik a termékleírást, ami tartalmazza az adott árucikk szükséges paramétereit. Ez alapján a beszerzők megkeresik a potenciális beszállítókat, mintákat, árajánlatokat kérnek be. Ezekből a tesztelés után az ár és minőség alapján kiválasztják a legjobb ajánlatokat, majd a nyertes szállító termékéről specifikáció készül. Ebben rögzítik a paramétereket, laborban is bevizsgálják az összetevők arányát, ha pedig új a beszállító, kötelező auditon kell átesnie. Mindezzel párhuzamosan az Angliából származó márkaarculati előírások alapján elkészül a csomagolásterv, majd még a sorozatgyártás előtt előtt egy vásárlói tesztet is lefuttatnak.

A Tesco saját márkás termékeit évente több mint tízezer vásárló teszteli, minden terméknél legalább 100 vásárlói tesztet végeznek - mondta Feja Balázs, a Tesco minőségbiztosítási vezetője. Hozzátette: a már kapható termékek esetében a specifikációval történő egyezőséget ellenőrzik független laborok segítségével, egy évben egyszer biztosan sor kerül minden egyes cikkre.

Kik veszik a Tesco Value termékeket?
A Tesco Value termékek belépő árszintjük ellenére piaci viszonylatban a legjobb minőségű termékek. Olyan alapvető, napi élelmiszer- és általános cikkek, amelyeknél a hangsúly a minőségen, az áron és a széles választékon van. A Tesco tapasztalatai szerint a Value termékeket nem csak azok veszik, akik számára az ár a legfontosabb döntési tényező, hanem azok is, akik a bevásárlásuk során egy-egy alapélelmiszerből - liszt, cukor, száraztészta, étolaj - szeretnének nagyobb mennyiséget betárazni. A Value termékeket a piacon megtalálható legalacsonyabb áron kínálják - természetesen a saját ár- és minőségi kategóriájukon belül -, ennek érdekében az árosztály heti szinten igazítja a konkurenciához az árakat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mercury, 2014.09.11 19:02

@illiber:
"..több magyar árut ...mézet ,lekvárt ,sajtot ,csokit ,tejet ,tejterméket ,befőttet ,húst-húskészítményt "

A magyar árutermelők kaptak egy 500 milliós piacot az EU tagsággal, nem kellene a magyar piacot erőltetni. Ha minőségi, versenyképes az árujuk, annyit tudnak eladni, hogy nem győzik. Ha meg nem, nekem ne erőltessék a népnemzetiek, hogy vegyem meg, mert nem fogom. A KGST ideje rég elmúlt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Nemtom5, 2014.09.11 07:20

@illiber: Hát, ha így haladunk, nemsokára itt is megterem a kakaóbab. :-)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2014.09.10 13:28

@illiber: neked nem sok fogalmad van a retail szektorról. A kkv-k képtelenek ekkora mennyiséget előállítani. Ha meg igen - az már nem kkv. Ennyi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

illiber, 2014.09.10 13:18

@Balt: ..ha a tesco magyar alapanyagból ,magyar családi kkv-kal itthon állíttaja elő ezeket a termékeket ,az jó hír ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Balt, 2014.09.10 12:50

"A váltás, pontosabban az újrabevezetés oka részben az, hogy a bevezetés óta eltelt 15 év alatt a brand megfáradt, kissé mellőzötté vált, az egyszerű csomagolás miatt a fogyasztók egy része adott esetben csak szégyenkezve rakta kosarába ezeket a termékeket"

Hát ez zseniális! Onnantól kezdve, hogy a gazdaságos helyett a value van ráírva, a szomszéd miatt már nem kell szégyenkezni, mert úgysem tudja elolvasni. :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html