A reklámok gyorsaságot ígértek a gyógyszer teljes hatásmechanizmusára vonatozóan, miközben az alkalmazási előírás alapján a gyorsaság kizárólag a felszívódásra vonatkozott.

A GVH az egyes ACC-termékek gyors hatásmechanizmusára vonatkozó reklámállításokat vizsgálta, többek között a
• Gyors megoldás hurutos köhögésre!;
• Gyorsan megtisztítja a légutakat!;
• ACC, az gyorsan hat

szlogeneket, amelyek sajtóhirdetésekben, orvosi rendelői, patikai plakátokon, televíziós reklámokban és akciós/patikai újságokban jelentek meg.

A GVH döntése szerint a Sandoz 2015 októbere és 2016 áprilisa között jogsértően reklámozott és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be az egyes ACC termékeket a reklámokban megjelenő gyors hatás, illetve általában a gyorsaság hangsúlyozásával.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.