LMP: legalizált lopás az MVM médiaköltése

Legalizált lopásnak nevezte az LMP társelnöke annak a 2,8 milliárd forintnak az elköltését, amelyet a monopolhelyzetben lévő Magyar Villamos Művek költött tavaly és idén saját reklámjára.
Papp Zsolt, 2017. május 26. péntek, 12:39

Szél Bernadett pénteki budapesti sajtótájékoztatóján ismertette azokat az adatokat, amelyeket közérdekű adatigénylésükre kaptak a társaságtól.  Elmondta: az összeg 80 százaléka "Fidesz közeli oligarchákhoz" került, vagyis szerinte a társaság a kormánypárt saját embereit stafírozta ki belőle. Kifejtette: Habony Árpád majdnem 1,2 milliárd forinthoz jutott érdekeltségein, a Modern Media Groupon, a Riposton, az ATMedián, és a Nouvelle Medián keresztül - írja az MTI.

Csetényi Csaba ODEX nevű cégéhez 352 millió forint került, míg Andy Vajnához, vagyis a TV2 Csoporthoz és a Radio Plushoz összesen 222 millió. Huth Gergely is csaknem ennyit könyvelhetett el, az Insider Media összesen 190 millió forintban részesült, míg a Szemerey Tamás érdekeltségébe tartozó Origóhoz 139 millió forint. A Liszkay Gáborhoz köthető Magyar Időknél landolt 93 millió forint, míg a Bencsik Andráshoz, vagyis a Demokrata című lap tulajdonosának Artamondo Kft.-jéhez 44 millió forint - közölte.

Szél Bernadett, aki korábban a Paks II. Zrt. valamint a Paksi Atomerőmű Zrt. médiaköltéseit is bemutatta, leszögezte: az így elköltött források hiányoznak az egészségügyből, az oktatásból és a bérekből.  A társelnök-frakcióvezető a tájékoztatón az emberi erőforrások miniszterét, Balog Zoltánt arra szólította fel: számoljon el a szociális intézmények, azokon belül is fogyatékkal élőket ellátók működési visszásságainak okaival.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK