Magukat szabályoznák a távközlési cégek

A legnagyobb magyarországi vezetékes és mobiltávközlési szolgáltatók önszabályozó ajánlást fogadtak el a hűségszerződések átlátható, az ügyfelek érdekeit szolgáló, egységes feltételei alkalmazása érdekében - írja a Napi Gazdaság.
NAPI Online, 2007. október 9. kedd, 08:17

A szóban forgó ajánlás elkészítésében részt vett és azt alá is írta a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács, a Fogyasztóvédelmi Egyesület, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség, a GTS Datanet, az Invitel, a Magyar Telekom, a UPC Magyarország, a Vodafone Magyarország és a Pannon. A felsorolt cégek a hűségnyilatkozatokat nem szüntetnék meg, úgy tartják ugyanis, hogy az ilyen szerződések a piaci verseny természetes velejárói. Az ajánlást elfogadó társaságok vállalták, a hűségnyilatkozat csak a szerződő felek dokumentált, egybehangzó szándékával léphet érvénybe és nem lehet kényszerítő erejű. A szerződésben szereplő szolgáltatási időintervallum lejártáról a cégek tájékoztatják az ügyfelet, akiknek a hozzájárulása nélkül nem hosszabbodhat meg a hűségidőszak. A szolgáltatóknak legalább 15 nappal korábban kellene ezt jelezniük, mint ahogy azt is, ha a hűségidőszak lejárta után biztosított szolgáltatás ára vagy más jellemzője az előfizető szempontjából hátrányosan változik.

HOZZÁSZÓLÁSOK