BUX
39279

Magyar nyelvű tájékoztatásra is kötelezték a WizzAirt Ferihegyen

Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb diszkont légitársaságát marasztalta el a Monori Városi Bíróság, amiért az nem biztosít megfelelő ellátást utasainak a járatok késése, illetve törlése esetén.

NAPI, 2010. augusztus 2. hétfő, 10:48

Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb diszkont légitársaságát marasztalta el a Monori Városi Bíróság 2010. március 22-én a Pest Megyei Főügyészség által indított közérdekű kereset alapján - áll a Főügyészség hétfői sajtóközleményében.Egy 2005 óta hatályos, légi utasok jogaira vonatkozó uniós norma szerint minden esetben az utasok megfelelő tájékoztatása a legfontosabb, illetve az, hogy lehetőséget biztosítsanak a kommunikációra. Ezen túl a késés időtartamára "a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket" kell biztosítani, szükség esetén szálláshelyet. A WizzAir gyakorlatában a hatóságokhoz beérkezett fogyasztói panaszok szerint ezek hiányosan vagy nem valósultak meg. A késések 2009-ben több mint 105 budapesti járatot és 10 ezer utast érintettek.A főügyészség egyrészt azt kifogásolta, hogy az utasok számára biztosított étkezési utalványok a budapesti reptér árai mellett egyáltalán nem biztosítják az "ésszerű arányt". Másrészt az utasok nem megfelelő (a budapesti reptéren nem magyar nyelven történő) tájékoztatása ellen emelt kifogást a főügyészség.A bíróság a főügyészség keresetét megalapozottnak, a WizzAir gyakorlatát pedig jogszabálysértőnek ítélte. Mivel közérdekű keresetről volt szó, a bíróság az ellenőrizhetőség érdekében meg is határozta, hogy adott késési időtartam mellett milyen értékű étkezési támogatást kell biztosítania a magyarországi reptereket használó légitársaságoknak, így 2-3 órás késés esetén 8 eurónyit, 5-8 órás késés esetén 13 eurónyit, minden további három óra után pedig plusz 5 eurónyit.A bíróság továbbá kötelezte az alperest, hogy a budapesti reptéren magyar nyelven is tegye közzé az utasoknak szánt tájékoztatást.