BUX
38520

Magyarok is bekerültek a játékfejlesztő világverseny döntőjébe

A magyar Nemesys Games fejlesztőcsapat számítógépes játéka is bekerült a világ legjobbjai közé azon az amerikai versenyen, amelyet az iparág legrangosabb megmérettetésének tekintenek.

NAPI, 2011. január 26. szerda, 19:37

Las Vegasban február 11-én dől el, hogy a profi és amatőr kategóriában döntőbe jutott hat-hat csapat közül ki nyeri el az egyenként 100 ezer dolláros (20 millió forintos) fődíjat.

A budapesti csapat az egyetlen, amely kelet-európából jutott a legjobbak közé a megmérettetésben, amelyben olyan neves játékszoftver-fejlesztő óriások is részt vesznek, mint a Nintendo, a Microsoft, a Sony vagy az Electronic Arts.

A számítógépes játékfejlesztők éves konferenciájának részeként meghirdetett Indie Game Challenge (IGC) elnevezésű független játékfejlesztői versenyen amerikai, svéd és izraeli fejlesztők munkái közé került a magyarok Fortix 2 nevű stratégiai játéka - számolt be az MTI.

Az öttagú fejlesztői csapat ezt a játékot elsősorban nem a "kemény" játékszoftver-imádóknak, hanem azoknak szánja, akik rövidebb menetekben és csak időnként játszanak számítógépen, játékkonzolon, mobilon vagy a közösségi oldalakon - olvasható a Nemesys Games közleményében.

Az IGC versenyre nevezett játékok közül a csapatok innovatív megoldásait díjazzák, összesen 350 ezer dollár (70 millió forint) értékben. A fődíj mellett különdíjjal jutalmazzák a legjobb grafikát, játékmenetet és technológiai megvalósítást, valamint a játékosok szerint legjobbnak ítélt játékot további 10 ezer dollárral (2 millió forinttal).

Ebben a versenyben a magyar netezők is segíthetnek, ha az IGC hivatalos oldalán (www.indiegamechallenge.com/finalists/fortix-2/) a magyar fejlesztőkre voksolnak.