Úgy tűnik, hogy a tizenharmadik alkalommal végre elkel a Malév-flotta utolsó repülőgépe. Az egymillió euróért - mintegy 311 millió forint - hirdetett gépmadár eddig ugyanis senkinek sem kellett, igaz korábban ennél sokkal többet kértek érte.

A mostani kísérlet sikeres volt, három érvényes ajánlat is érkezett a felszámolóhoz. A Napi.hu információi szerint a legtöbbet egy magyar cég kínálta, 230 millió forintot. A másik két ajánlat is érvényes volt, ám jóval kevesebbet adtak volna a gépért. A szerződés előkészítése még tart.

Az idén 13 éves, kéthajtóműves regionális utasszállító évek óta a ferihegyi betonon áll, így elméletileg jó állapotban van - eddig ugyanis alig 15 ezer órát repült. Az ötvenszemélyes, HA-LNA lajstromjelű, Bombardier CRJ200ER típusú gép ismételt forgalomba állítása a becslések szerint 600-800 millió forintba kerülhet. Ha pedig az új tulajdonos komoly átalakítást akar a gépen elvégezni, az további százmilliókba kerülhet.

Így a repülőgép-alkatrészekkel és felszerelésekkel együtt 311 millióért hirdetett repülő már kifejezetten drágának számít. Lapunk információi szerint korábban szóba került, hogy a gépet a magyar légierő állományába "sorozzák", így a magas fenntartási költségeket a hadi kiadások közé lehetett volna elrejteni, ám végül nem ez a megoldás győzedelmeskedett.

A HA-LNA  jelzésű gép egykor negyedmagával együtt regionális célpontokba repült. Már 2005-ben felmerült, hogy túladnak rajtuk, de aztán erre nem került sor, a gépeket pár évvel később a cég racionalizálási programjának keretében vonták ki a forgalomból, azóta pihen Ferihegyen. Sőt 2011-ben még az is felmerült, hogy kormánygépet csinálnak belőle - de aztán 2012 februárjában csődbe ment a Malév, és a gép a bennragadt vagyonelemeket gazdagította - írta korábban a vg.hu. A felszámoló Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. eredetileg még 4,3 millió dollárt (mai árfolyamon 1,2 milliárd forintot) kért volna csak a gépért, majd egy évvel később - 2013-ban - már lement 3,6 millió dollárra. Aztán tavaly hozzácsapták az alkatrészeket is a géphez, az árat pedig levitték 1,7 millió dollárra, ez ment le végül 1 millió euróra.

Már három és fél éve tart a felszámolás

Immár csaknem három és fél éve három éve, hogy csődbe ment és leállt a Malév Zrt. Az állami légitársaság 2012. február 2-án jelentette be, hogy a Fővárosi Bíróság rendkívüli moratóriumot rendelt el a cégnél és rendkívüli vagyonfelügyelőt rendelt ki. Egy nappal később azonban már arról szóltak a hírek, hogy 2012. február 3-án 6 órától nem szállnak fel Malév-gépek. A társaság felszámolója azóta is küzd a romokkal A felszámolási eljárás keretében az egykori alkalmazottaknak idáig összesen bruttó 3,6 milliárd forintot fizettek ki, a dolgozói követelések kifizetése átlagban elérte az 50 százalékot a Malév Zrt. "f.a."-nál.