A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. egyik akciója során megjelenő reklámjaiban elhallgatta azt, hogy a Canon nyomtatót, illetve az azt helyettesítő terméket nem fogja tudni a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértés elkövetéséért tízmillió forint bírságot szabott ki a GVH.

A diszkontlánc még tavaly ősszel hirdette akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, internetes honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a 11 900 forintos nyomtatót. A GVH megállapítása szerint a cég hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt rendelkezett információval arról, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a szóban forgó nyomtatóból, abból készlettel sem rendelkezett az akció során és helyettesítő terméket sem biztosított.

A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az Aldi intézkedett a fogyasztók utólagos, helyszíni tájékoztatásáról, a későbbi akció kapcsán a fogyasztóknak lehetőségük volt helyettesítő termékhez jutni.