Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Magyar Suzuki Zrt. 1,98 milliárd eurós (618,5 milliárd forint 2015. december 31-i árfolyam szerint) nettó árbevétellel zárta 2015-öt. Ez euróban 28,3 százalékkal haladja meg a tavalyelőtti eredményt. A növekedés mögött minden bizonnyal az új Vitara 2015. márciusi debütálása áll - az autó nem csak Magyarországon, de Európában is jól szerepelt.

A többi hazai autógyárhoz hasonlóan a Suzuki is zömmel exportálja itt gyártott személyautóit, illetve alkatrészeit, így a bevételen belül a kivitel 93,8 százalékot tett ki tavaly. Az autók zöme az Európai Unióban talál gazdára, de több mint félmilliárd euró értékben kerültek Suzukik az amerikai, az ázsiai, és az unión kívüli európai piacokra.

A cég anyag jellegű ráfordításai a bevételnél nagyobb ütemben, 35 százalékkal 1,8 milliárd euróra nőttek, a személyi költségek viszont "csak" 10 százalékkal, 50,5 millió euróra emelkedtek. A dolgozói létszám eközben még kevesebbel, 1,4 százalékkal, 2835 főre ment fel. Az ez alapján számolt bruttó átlagbér 336 ezer forint volt tavaly.

A magyar Suzuki-gyár adatai (millió euró)
20142015
Nettó árbevétel1539,31975,5
Anyagjellegű ráfordítások1330,41795,1
Személyi jellegű ráfordítások4650,5
Értékcsökkenés109,9119,6
Üzemi eredmény23,158,7
Adózás előtti eredmény19,158,4
Adófizetés00,7
Adózott eredmény19,157,8
Osztalék00
Mérleg szerinti eredmény19,157,8
Forrás: Forrás: Magyar Suzuki Zrt.

A cég adózás előtti eredménye 58,4 millió euró lett, több mint háromszorosa a tavalyelőttinek. A 700 ezer eurós adóbefizetés érdemben nem módosította az eredményt, amelyből osztalékot sem vettek ki, így az esztergomi cég 57,8 millió eurós mérleg szerinti eredménnyel zárta a tavalyi évet. 2014-ben ennek harmadát, 19,1 millió forint profitot értek el.

A Suzuki a Vitarával idén visszaszerezte első helyét a magyar újautó-piacon. Márkaszinten az első négy hónapban 74,3 százalékkal, 3224 autóra nőttek az eladásai. A terepjáró orrhosszal verte a sokáig aranyérmes Skoda Octaviát. A Vitarát ráadásul zömmel magánszemélyek vagy kisebb cégek veszik, tehát az eladásokat nem a közbeszerzések hatják, ahogy arra más típusok esetén lehetett példát látni már Magyarországon.