BUX
39962

Megindult a budapesti terjeszkedés

A műszaki szakáruházak piacán támadt űrt első körben az Euronics kezdte el kitölteni, a régóta Budapestre és környékére tartó lánc a hetekben nyitott két olyan épületben üzletet, amelyben egykor az Electro World zászlóshajói működtek.

Hőnyi Gyula, 2011. augusztus 30. kedd, 08:36

Egyáltalán nem volt meglepő, hogy a lassú sorvadásnak induló Electro World (EW) elektronikai áruházlánc helyét átvegye valamelyik konkurense. Az viszont igen, hogy az Euronicsnak ilyen gyorsan sikerült pozíciót fognia. Az elsősorban vidéken erős, főleg kis alapterületű üzleteket működtető, a Vöröskő Kft. és a Bravotech Kft. tulajdonában levő lánc régóta igyekszik megerősödni Budapesten, illetve a főváros agglomerációjában, most azonban komoly lépéseket tett egy stabil hídfőállás kialakításához.

A hetekben nyitotta meg a Mega névre keresztelt, 1500  négyzetméteres budaörsi üzletét, nem máshol, mint az Electro World egykori első üzletének épületében. A valaha 3 ezer négyzetméteres egységet az Electro World új tulajdonosai faragták le, az épületbe költözött a Jysk, így maradt 1500 négyzetméter az elektronikai cikkek eladására. Az Euronics ezzel egy időben ugyanekkora egységet nyitott Budakalászon is,  illetve várható még egy egység az ősszel nyitó Köki bevásárlóközpontban. A hídfőállás további  pillére a Corvinban levő áruház. Ezekkel Budapesten és az  agglomerációban hét egysége működik a társaságnak, amit októberben 11-re kíván  növelni.

A most nyílt egységek mega jelzője érthető az Euronics-láncba tartozó üzleteket ismerve, ám ténykérdés, hogy mind az Electro World, mind a (legerősebb konkurensnek számító) Media Markt ennél jóval nagyobb üzleteket működtet, illetve az EW esetében működtetett. Ám a műszaki cikkek piaca ma nem teszi lehetővé, hogy 1500-2000 méter alapterületnél nagyobb egységgel jelenjen meg valaki és abból belátható időn belül pénzt is vegyen ki.

Az  Euronicshez jelenleg 62 egység tartozik, forgalma meghaladja a  húszmilliárd forintot. A tulajdonosok az új budapesti üzletektől már az  idén egymilliárd forint forgalmat remélnek, ami éves szinten 15  százalékos bevételnövekedést jelent. Az elektronikai lánc nem szeretné  raktárként használni a nagy alapterületű áruházakat. Az árukészletet és  az eladási technikát is úgy dolgozta ki, hogy minél nagyobb áruforgási  sebességet érjen el.