BUX
38657

Mégiscsak kötbért követelne a BKV az oroszoktól

A BKV-nak az orosz Metrovagonmasszal kötött szerződésében különböző kárátalányokat és kötbérklauzulákat rögzítettek, ezeket a BKV "természetesen" érvényesíteni fogja - mondta Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója az M1 csatorna kedd reggeli műsorában.

K. Kiss Gergely, 2017. június 27. kedd, 10:37

A vezérigazgató elmondta: a szerződésben kikötötték, hogy a szerelvények hány százaléka lehet rossz egyszerre, és ezt a számot az orosz fél elérte. Ilyenkor, vagy ha késnek a szerelvények leszállításával - és sok más esetben - automatikusan "kötbérklauzula van", és ennek az összege most ért el egy olyan nagyságrendet, hogy értesítették az orosz felet. Az orosz cég a mai nappal is kötbérkötelembe esik, hiszen nem tudnak közlekedni a szerelvények - jegyezte meg.

Úgy folytatta: bár jelenleg úgy tűnik, hogy négy-hat hetet csúszik a felújított szerelvények érkezése, az összes, 227 kocsit jövő nyárra kell leszállítania a cégnek. A gyártókapacitásáról azt mondta: az orosz metró többet rendel a Metrovagonmastól egy évben, mint a BKV az elmúlt tíz évben, tehát jövő nyárig az oroszok a mostani lemaradást be fogják tudni hozni.

A hvg.hu írta meg, hogy az orosz céggel kötött szállítói szerződés alapján, ha a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből a járműveket, naponta és szerelvényenként 23 ezer euró (7,1 millió forint) jár a közszolgáltatás kieséséért a megrendelőnek. Ez az összeg a nem számszerűsíthető károkat is fedezi, és a jótállás alapján járó kártérítés és kötbér felett fizetendő. A szoftverek nevesítetten beletartoznak a jótállási körbe, vagyis a jelenlegi probléma alapján Budapest már nyújthatná is a markát - írta a portál.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója korábban úgy nyilatkozott, hogy a BKV egyelőre nem él a hibás teljesítésre vonatkozó garanciális jogaival. Ezt a véleményét változtatta meg mostanra.