A portál több forrásból úgy tudja az elmúlt hónapokban megszületett egy terv, mely szerint akár már az ősszel a Lukoil benzinkutakon indulna az országban két tucatnál több diszkontüzlet. A rendszer franchise alapon működne: a termékeket és a márkát az Auchan adná, de a boltok és a berendezések a Lukoil-kutaké lennének.

Az Auchan az online lapnak az információkat sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarja és nem tudja, azt viszont elárulta, hogy lehetőségként felvetődött diszkont áruházak nyitása.

A hvg.hu szerint az eredeti tervek szerint kezdetnek júniusban néhány tesztbolt nyílt volna Budapesten, ahol nagyjából tíz üzlettel számoltak, a többi vidéki városokban lenne. A tesztüzem azonban még nem kezdődött el, így elképzelhető, hogy az egész projekt csúszik.

A diszkont azt jelentené, hogy az Auchan-boltok olcsóbbak lennének a belvárosokban üzemelő versenytársaknál. A hvg.hu úgy tudja, a Tescónál is épp most készülnek árcsökkentő manőverre, a Tesco Expresszek árait levinnék a hiperek árszintjére.

Az áruházak stratégiáinak változásában szerepet játszik az is, hogy változtak a vásárlók: óvatosabban költenek, és egy rá is untak a hipermarketekre. Régen hétvégi program volt a nagybevásárlás valamelyik városszéli nagyáruházban, ma viszont sokan szívesebben járnak olyan közeli boltokba, amelyek az igényeikhez igazodnak. Kiderült, hogy a városszéli hipermarket messze van, ami több benzinbe kerül.