BUX
39554

Megtévesztő hirdetések miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Standard Products and Solutions Kft. megalapozatlanul reklámozta egyes termékeit gyógyító hatásokkal, megtévesztette a fogyasztókat a termékek kedvezményes megvásárlásának lehetőségéről, valamint elhallgatta, hogy a fogyasztók a vállalkozás székhelyén vettek részt árubemutatón, így nem élhettek elállási jogukkal. A jogsértésekért a vállalkozásra 33,592 millió forint bírságot szabott ki a GVH, és egyúttal megtiltotta a jogsértő gyakorlatok folytatását.

Napi.hu, 2017. január 25. szerda, 10:53

A GVH a Standard Products and Solutions Kft. által forgalmazott termékekkel, például polarizált fényterápiás lámpákkal, levegő- és víztisztító készülékekkel, matracokkal, ágybetétekkel összefüggő szóbeli és internetes tájékoztatásokat vizsgált - adta hírül a hivatal.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a kft. jogsértően népszerűsítette termékeit, mert

megalapozatlanul hirdette az egészségügyi felméréssel összekötött szóbeli tájékoztatások alkalmával és a honlapján is, hogy azok alkalmasak konkrét betegségek gyógyítására, hiszen ezt a vállalkozás nem tudta bizonyítékokkal alátámasztani. Nem csatolt semmilyen bizonyítékot a GVH-nak a termékek hatásosságával összefüggésben;a fogyasztói szerződések nagy részén "Akció", "Akciós ár", "Engedmény" feliratok szerepeltek, így a fogyasztó úgy gondolhatta, hogy kedvezményesen jut egy általa kiválasztatott termékhez. Nem bizonyosodott azonban be, hogy a szerződő fogyasztók valóban engedménnyel kapták volna meg a készülékeket.

A GVH továbbá megállapította, hogy az adásvételi szerződés formanyomtatványán feltüntetett információ - miszerint a szerződést egy üzlethelyiségben írják alá, így a fogyasztó a megállapodástól 14 napon belüli indokolás nélkül elállhat - időszerűtlenül jelent meg, mert a fogyasztó már a szerződés aláírása előtt döntött a termék megvásárlásáról, és az üzletkötők sem adtak tájékoztatást az elállási jogról.

A hivatal a bírság kiszabásakor a vizsgált időszakban eladott termékek árbevételéből indult ki. Súlyosító körülményként értékelte, hogy

a jogsértő kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos tájékoztatások iránt;a termékekért jelentős összeget kellett fizetni;a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott;a jogsértő gyakorlat célzott, közvetlen és kiterjedt volt,a jogsértéssel érintett készülékek/termékek bizalmi termékek.