A hivatal keddi közleménye szerint a két vállalkozás megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert ajánlatait megismételhetetlenként hirdette, miközben azok - az informatikai szakértői vizsgálat szerint - nem tekinthetők egyedieknek. Valótlanul állították azt is, hogy a kedvezményes ajánlat csak két percig érhető el, ezzel nem adtak elég időt a tájékozott döntés meghozatalára - írta a GVH.

A Manna Natúr Kozmetikum Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a felugró ablakokkal kapcsolatban elért nettó árbevételt vették alapul, súlyosító körülményként értékelték többek között a jogsértő magatartás kiterjedtségét.

A GVH a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t olyan versenyjogi megfelelési mechanizmus elfogadására kötelezte, amely alkalmas a jövőbeni jogsértések megelőzésére: a vállalkozásnak ezt rögzítenie kell belső eljárásrendjében és gondoskodnia kell arról is, hogy reklámjait a megjelenés előtt hozzáértő belső munkatárs, valamint külső, független szakértő (ügyvéd vagy ügyvédi iroda, tanácsadó cég, független társadalmi szervezet) ellenőrizze, hogy azok megfelelnek-e a tisztességes kereskedelmi gyakorlat előírásainak.

Reagált a cég

"Értetlenül állunk a versenyhatóság döntése előtt. Mindvégig bíztunk benne, hogy sikerül bizonyítani az igazunkat. Meggyőződésünk, hogy vállalkozásunk betartva a jogszabályokat, jóhiszeműen és tisztességesen járt el. Alaposan megvizsgáltuk a határozatot és mivel több ponton eltérő az álláspontunk, fontolóra vesszük a jogi lépés lehetőségét" - mondta Varga Darabos Andrea a Mannaszappan alapítója.

A Manna Natúr Kozmetikum álláspontja szerint mindvégig az elvárható gondossággal járt el. A kereskedelmi gyakorlat során olyan hatékony eszközöket, módszereket alkalmazott, amelyek biztosították, hogy gyakorlata ne legyen tisztességtelen, illetve megtévesztő.

A Manna Natúr Kozmetikum meggyőződése, hogy a hatóság téved, ezért jogászai segítségével vizsgálja a jogi lépések megtételének lehetőségét.

A GVH felidézte, hogy a versenytörvény értelmében figyelmeztetés is kiszabható a kis- és középvállalkozásokra, ha első alkalommal követnek el jogsértést és ha az nem közbeszerzési kartell keretében, uniós jogot sértve, vagy sérülékeny fogyasztók kárára valósult meg.

A GVH a cégek honlapján 2015 januárja és 2016 decembere között a vásárlói rendelések leadásakor megjelenő, egyediként hirdetett ajánlatait és egyéb hirdetéseit vizsgálta.