Megvan, melyik HÉV-vonalat újíthatják fel elsőként

Megnyílnak az uniós források is a HÉV-vonalak fejlesztése előtt azzal, hogy a fővárostól a MÁV-csoporthoz került a HÉV, és elővárosi vasútként működik tovább - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára az M1-en.
MTI, 2016. november 24. csütörtök, 21:15

Kormányzati döntés még nincs, ugyanakkor az olimpiára való felkészülés tervei között elsőként szerepel a ráckevei vonal felújítása. Egy korábbi megállapodás alapján északon, a Budakalászt elkerülő útnál kétszintű kereszteződést alakítanak ki 2020-ig, ami a szentendrei HÉV forgalmát is javítja.

A HÉV felújításáról a fővárosnál, illetve a BKV-nál korábban készített tervek közül mindet átveszik, amely készen van és hasznosítható. A HÉV-vonalak szervezetileg az elővárosi vasúti rendszer részét képezik, de a nyomvonalak nem változnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Dakota Summer, 2016.11.25 10:30

Azért a sima felújítás a XXI. században már nagyon gagyi. Rohanó világunkban ennél már több kell, mint sima felújítás.
A ráckevei hév-et a "felújítás" keretében össze kell kötni végre a csepelivel, ami azt is jelenti, hogy új szakaszt kell építeni a boráros tér és a közvágóhíd között, a jelenlegi dunaparti szakasz helyett. A föld alatt, kéregvasút szerűen. Továbbá a külvárosi szakasz nagy részét is felszín alá kellene vinni.
Végül az Astoriáig, vagy még tovább történő bevezetését is meg kell oldani. Egyidejűleg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2016.11.24 22:04

Valóban a ráckevei hév van az összes közül a legrosszabb állapotban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html