Megzuhant a Magyar Suzuki és az Audi nyeresége

A Magyar Suzuki jelentős bevétel- és profitcsökkenésről számolt be, az Audi Hungaria eredménye megfeleződött.
Diószegi József, 2013. május 29. szerda, 08:13

A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

Az elmúlt évben jelentősen csökkent a Magyar Suzuki Zrt. bevétele. A  2011-es 1,581 milliárd euró után tavaly 1,404 milliárd euró bevétele volt a Magyar Suzuki Zrt.-nek − derül ki a cégbírósági adatokból. A bevétel összetételének aránya nem változott a két év viszonylatában, vagyis a meghatározó rész (1,28 milliárd euró) továbbra is az exportból származott, a magyarországi értékesítésből származó bevétel pedig 118,7 millió euró volt 2012-ben, míg egy évvel korábban 164,7 millió euró. Mérséklődött az eladás is. Míg 2011-ben 171 700 gépjárművet gyártott (1 százalékkal többet a korábbi évhez képest), addig 2012-ben 155 ezer autó gördült le a futószalagról Esztergomban.

Idén már növekedhet a vállalat bevétele, a társaság az év második felében egy új, középkategóriás modell bevezetését tervezi, aminek köszönhetően 2013-ban összesen 180 ezer autó gyártását prognosztizálja. Az idei első hónapok adatai biztatóak, így megalapozott lehet a cég idei értékesítési várakozása. A bevétel mellett − feltehetően a 200 millió euró értékű beruházás miatt − a Suzuki profitja is jelentősen megcsappant, míg 2011-ben több mint 31 millió euró adózás előtti és mérleg szerinti eredménye volt a társaságnak, addig 2012-ben ez nem érte el a kétmilliót. (Tegnap további beruházások lehetőségéről egyeztetett Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Tosihiro Suzuki, a cég alelnöke.)

A prémium autók gyártásában utazó és motorokat gyártó Audi Hungaria Motor Kft. kedvezőbben zárta az évet, bevétele alig mérséklődött: a 2011-es 5,58 milliárd euró után tavaly 5,5 milliárd euró bevételre tett szert. Ennek legnagyobb része exportból származott (3,9 milliárd euró), a kivitel zöme Németországba került. Az adózás előtti eredmény az előző évi 759,2 millió euró után 2012-ben 338,6 millió euró volt, s miután 2011-ben járt le a cég társaságiadó-mentessége, ezért a 2012-es eredmény után már fizetnie kellett az államkasszába ezen a címen is − 4,3 millió eurót. A Suzukival szemben − amely nem fizetett osztalékot − az Audi több mint 3 milliárd eurót vitt haza. A motorgyártás 2012-ben 1,7 százalékkal nőtt a győri üzemben, így összesen 1,9 millió erőforrás hagyta el a gyártósort, a kész járművek gyártása azonban 15,1 százalékkal, 33 553-ra csökkent, a cég szerint ennek oka a gyártott autók életciklusa. (A kecskeméti Mercedes még nem közölte tavalyi eredményeit).

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

szkitaati, 2013.05.29 11:16

Szerintem minden szereplőnek ki kell venni a részét a válság kezeléséből ,nem?...Miért mindig csak a "kis emberek" vigyék a terheket?...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2013.05.29 10:49

"a kész járművek gyártása azonban 15,1 százalékkal, 33 553-ra csökkent" - az új TT gyártása mikor kezdődik?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2013.05.29 10:36

Mi lesz az Audival most, hogy már adót is kell fizetnie?
Ugyanolyan gazdaságosnak találják az ittlétet, mint korábban vagy némileg visszfigja magát a cég?
Kövő ilyenkorra meglátjuk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2013.05.29 08:24

Már senki se akar új autót venni???
Még a Suzuki viszonylatában értem,hisz nem egy izgalmas műszaki tartalom és forma.De hát az Audi ......???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html