Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A tavalyi 1569 Mercedes értékesítése után idén kétszánjegyű növekedéssel számol az eladások terén a márka importjáért felelős Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, Ingo Fröhlich, aki a szerdai sajtóbeszélgetésen azt is elmondta, hogy a Magyarországon eladott személyautók mintegy tíz százalékát regisztrálták az elmúlt évben valamely külföldi, például németországi piacon. Szeretnék, ha ez a későbbiekben visszaszorulna.

A lakosság körében történő értékesítéssel egyébként elégedett az ügyvezető, a flotta eladásokkal viszont kevésbé, ám a kecskeméti gyár "B" osztályú termékeinek jövő évi megjelenésétől e téren is sokra számít. A majdani "magyar" Mercedes még nincs beárazva az itteni piacra, de az igazgató szerint nem lesz óriási előnye a német piaccal szemben.

A regisztrációs adó tervezet változása várhatóan kedvező hatással lesz a márkára - a drága autók tulajdonosai ugyanis kevesebb adót fizetnek majd -, de ettől nem vár lényegi értékesítési elmozdulást az ügyvezető, aki szerint nem is ez a legjobb megoldás a helyzetre.

Fröhlich szerint a kisgépjármű piac telített, ez viszont nem jellemző az ő szegmensükre, aminek szintén szerepe lehet a növekedésben. Az igazgató arra számít, hogy a későbbiekben megváltozik a vásárlás finanszírozása is. Amíg a válság előtti években szinte jellemzően valamely pénzügyi szolgáltató bevonásával vásároltak autókat az ügyfelek, ez az utóbbi időben megfordult, vagyis megugrott a készpénzes vásárlók aránya, mert vagy nem jutnak a pénzügyi szolgáltató termékéhez, vagy nincs bizalmuk velük szemben, de  a jelenlegi helyzet mindenképpen megváltozik, mert a növekedés csak a pénzügyi szolgáltatók igénybe vételével képzelhető el.

Javaslatok a kormánynak

Az ügyvezető a kormányzattal szemben is megfogalmazott néhány elvárást, egyrészt a szeretnék, ha a járműjavítók szervizek visszaigényelhetnék az áfát, emellett megoldást kellene találni a Magyarországon - különböző adókedvezmények miatt - külföldi rendszámmal futó autók problémájára.

A gazdasági válság előtti években, például 2004 illetve 2005-ben több mint kétszáz ezer személygépkocsit adtak el, míg az elmúlt éveben negyven ezer körülit. Az ügyvezető szerint a korábbi számok egy felfújt piacon "keletkeztek" s jórészt a már említett pénzügyi szolgáltatóknak köszönhetően.

Idén 50 ezer körüli új autó eladással számolnak, ám ez messze elmarad attól, amire a kereskedők - a korábbi évek alapján - infrastrukturális szempontból is berendezkedtek. Az ügyvezető szerint közép, hosszú távon az évi 120-130 ezer a reális értékesítési darabszám.