Leszámítva a korlátozott darabszámban készülő autókat, pár év használat után mindegyiktől csak értékvesztéssel szabadulhatunk meg - a különbség csak a mérték. A használtautók értékelésével is foglalkozó Kelley Blue Book szerint az amerikai piacon öt év múlva a következő új autókon veszítjük a legkevesebbet: Chevrolet Corvette, Honda Civic, Infinity G37 Coupé (Nissan), az új Mini Cooper, majd három Toyota és három Volkswagen típus következik. A legrosszabbul számos amerikai és koreai modell szerepelt a felmérésben. A Kelley jelentése szerint egy személyautó átlagosan új árának 35 százalékáért értékesíthető ötéves korában. Magyarországon - némi átfedés mellett - más a helyzet, hiszen itt főleg a kisebb benzines motorral, vagy közepes dízellel felszerelt autók népszerűek. Fojt Atilla, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete (MGOE) elnöke tapasztalatai alapján hazánkban a VW-csoport termékei, a Toyota és Mercedes okozzák százalékosan a legkisebb anyagi veszteséget tulajdonosaiknak. Az elnök úgy látja, hogy a VW esetében az óriási kereslet, a Toyotánál pedig a megbízhatóság számít árfelhajtó tényezőnek. A VW-modellek közül főleg a Golfokat és a Passatokat keresik. Emellett a japán autók - főleg a Hondák és Mitsubishik - szintén jó értéktartási mutatókkal rendelkeznek.  A magyar piacon gyengén teljesítenek viszont az olasz, a francia és a dél-koreai modellek. Ez utóbbiak azonban egyre jobban szerepelnek, hiszen lényegében japán technikára épülnek - mutat rá Fojt Attila. Ugyanakkor hozzáteszi: attól, hogy bizonyos modellek értékvesztése nagy, még könnyű eladni őket, a Fiat és Renault-modellek iránt például folyamatosan nagy a kereslet.