Minden harmadik magyar ugrásra kész

Pénteken lesz a black friday: 10-ből 9 ember ismeri az akciót és túlnyomó többségük online vásárol e napon – derül ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából. Idén várhatóan minden harmadik ember vásárol az év egyik legnagyobb leárazásának keretében és a webáruházak forgalma akár háromszorosára is nőhet e napon.
Domokos László, 2017. november 23. csütörtök, 15:00

A CIB Bank várakozásai szerint a szokásoshoz képest akár háromszorosára is emelkedhet a hazai webáruházak forgalma az idén november 24-ére eső fekete péntek akcióban.

A pénzintézet reprezentatív felmérése szerint 10-ből 9 ember ismeri az akciót és harmaduk részt is vett már benne. A black friday forgalomra gyakorolt pozitív hatásait tükrözik a bank saját, tavalyi statisztikái is: e napon a napi online forgalom több mint háromszorosára ugrott és elérte a 234,2 millió forintot a pénzintézetnél. A napi tranzakciószámra és az átlagos kosárértékre is kedvező hatást gyakorol az akció: a 2016-os black friday során 19,7 ezer darab online vásárlás valósult meg a CIB Bank rendszerén keresztül, ami 2,5-szer több mint egy átlagos napi tranzakció szám.

Az akciókat kihasználó ügyfelek emellett a szokásosnál nagyobb értékben is vásárolnak: a tavaly a nagy napon mért, 11 837 forintos, átlagos kosárérték 27 százalékkal magasabb volt az éves átlagnál. A CIB Bank tapasztalatai szerint már az adventi időszak is kiemelkedőnek számít a webes kereskedőknél: tavaly decemberben a webáruházak tranzakciószáma 42,4 százalékkal haladta meg az év egészére kalkulált havi átlagot.

A felmérés szerint a 18-59 éves magyarok 89 százaléka rendelkezik valamilyen szintű ismerettel a fekete péntekről. Az átlagnál kissé magasabb ugyanakkor a kezdeményezés ismertsége a 18-30 éves korosztály és a férfiak körében, és alacsonyabb az idősebbeknél.

A legtöbb válaszadó háztartási gépet tervez vásárolni - ezeket a megkérdezettek 47 százaléka említette -, majd a szórakoztató elektronikai cikkek (42 százalék) és a számítástechnikai eszközök (37 százalék) következnek, ezeket főleg a férfiak vásárolják. A nők jellemzően inkább ruhát, játékot, cipőt vásárolnak. A vásárlás célját tekintve többen a nők közül ilyenkor már a karácsonyra készülnek, a megkérdezettek 31 százaléka - ezen belül a nők 42 százaléka - nyilatkozott úgy, hogy a vásárlásai már ilyen célt is szolgálnak. A karácsonyi vásárlás mellett a háztartás számára fontos eszköz megvásárlása a leggyakoribb ok ezen az akciós napon történő vásárlásnál.

HOZZÁSZÓLÁSOK