BUX
38018

Mobilpiac: a T-Mobile veszített novemberben

Novemberben átlépte a nyolc és félmilliós határt a magyarországi mobiltelefon-előfizetések száma. A piacvezető T-Mobile előnye mindkét vetélytársához képest csökkent.

Ádám Viktor, 2005. január 6. csütörtök, 11:16

Novemberben a mobil előfizetések száma október végéhez képest 69 ezerrel növekedett. Ez havi szinten 0,8 százalékos emelkedést takar, a hónap végén meglévő, 8,525 millió ügyfél 10,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket - jelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóság.

A Vodafone piacrészesedése az előfizetésekből 19,38 százalékról 19,63 százalékra, a Pannon GSM részesedése 33,43 százalékról 33,58 százalékra nőtt, míg a T-Mobile súlya 47,19 százalékról 46,79 százalékra csökkent.

A forgalmazásban részt vevő - azaz a megelőző három hónapban valóban használt - előfizetések száma 11 ezerrel, 7 millió 906 ezerre emelkedett. E körben a T-Mobile súlya közel egy százalékponttal 46,56 százalékra csökkent, a Pannon GSM-é egyharmad százalékponttal 33,68 százalékra nőtt, a Vodafone-é pedig fél százalékponttal 19,76 százalékra emelkedett.

A hálózatból kimenő és a hálózatba bejövő percforgalom tekintetében is hasonló volt a tendencia, ám a változások kisebbek voltak, így a T-Mobile súlya 41,72 százalékra csökkent, míg a Pannoné 35,07 százalékra, a Vodafone-é pedig 23,20 százalékra nőtt.