Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A kormány azzal indokolta a külföldi cégek kiszorítását az étkezési utalványok forgalmazásából, hogy az ebből befolyó profit ne ezek zsebét hizlalja, hanem a rászorulókhoz kerüljön. A Magyar Nemzet megpróbálta megtudni, hogy teljesült-e ez az ígéret? Évi 200 milliárd forintos bizniszről beszélünk.

A 2012-ben végrehajtott változtatás nyomán az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. kezébe került az utalványok terjesztése azzal a feladattal, hogy a bevételét tolja át a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnak (MNÜA). Az utóbbi szegény gyerekek és családok üdültetésére fordíthatja a pénzét.

Egyik cég sem árulja el azonban, hogy mekkora összegeket mozgatott az elmúlt években. A tőlük függetlenül  hozzáférhető adatokból kiderült, hogy 2013 és 2015 között évente 130-150 milliárd forintért adtak el utalványokat, amiből 10-11 milliárdos bevétel jöhetett össze. A tavaly a nyugdíjasoknak adott 10 ezer forintos karácsonyi ajándék is hizlalta a cég kasszáját, így 207 milliárdos üzlet és 15 milliárdos bevétel keletkezhetett.

Hiába jött össze azonban több mint 10 milliárd forint bevétel az utalványforgalmazó cégnél, az alapítvány az elmúlt évet leszámítva csak 2-3 milliárdot kapott. A hiányzó összeg évente 7-8 milliárd forint. A napilap hiába érdeklődött ennek a pénznek a sorsáról.