Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Újabb multinacionális áruházlánc tervezi a belépését a romániai piacra - idézte a Ziarul Financiar gazdasági napilap értesüléseit a Maszol.ro. Az Aldiról van szó, amely már meg is kezdte a munkatársak toborzását. Egyelőre a jövő zenéje, mikor nyitják meg első üzleteiket Romániában.

Az Aldi leginkább a Lidlre hasonlít: áruházaik hasonló méretűek, s mindkettő az olcsó, kizárólag náluk kapható, saját márkanevekkel forgalmazott termékeket preferálja - tájékoztatja olvasóit a hírportál. A cég vezetése a közelmúltban jelentette be, hogy több országban is terjeszkedni kíván, azt azonban nem árulták el, hogy hol.

Románia jó célpont

Nem meglepő az, hogy a terjeszkedés egyik célországa Románia. Az áfacsökkentés és a jövedelmek növekedése miatt a lakossági fogyasztás tartósan növekszik, miközben egyre népszerűbbek a kisebb méretű áruházak, szupermarketek és diszkontáruházak. A hipermarketek és a raktáráruházak lejtmenetben vannak.

Romániában két diszkontlánc képviselteti magát: a Lidl és a Penny. Míg 2008-ban a teljes kiskereskedelmi forgalom csupán hat százalékát bonyolították le, az elmúlt év végére 11 százalékra nőtt ez az arány.

A nulláról kezdik

A Penny Market a nulláról indult a szomszédos országban, míg Lidl felvásárolta Plus áruházakat. Mivel nincsenek arra utaló jelek, hogy valamelyik hazai áruházlánc üzemeltetője ki szeretne vonulni az országból, valószínű, hogy az Aldi kénytelen lesz a nulláról indulni.

Hosszú időn keresztül arról is lehetett hallani, hogy a brit Tesco is Románia felé kacsingat. Ez jelenleg nagyon valószínűtlennek tűnik, lévén, hogy a cég pénzügyi gondokkal küzd, és a romániai hipermarketszegmenst uraló Auchan és Carrefour nagyon erős versenytársak lennének.

A romániai kiskereskedelmet jelenleg tíz külföldi tulajdonban levő áruházlánc uralja: Metro, Selgros, Auchan, Carrefour, Kaufland, Carrefour Market, (amely lassanként teljesen magába olvasztja a Billát), Profi, Lidl, Penny Market és Mega Image. Ezek bonyolítják a teljes kiskereskedelmi forgalom 60 százalékát.