Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az online kiskereskedelem szerepének erősödését jól mutatja az amerikai eredetű Black Friday (fekete péntek) nevű kezdeményezés, amikor egyetlen nap alatt több milliárd forintos forgalmat generálnak a hazai webboltok akciós ajánlataiknak köszönhetően.

A pozitív hatásokat tükrözik a CIB Bank saját, tavalyi statisztikái is: miközben a napi online kereskedelemi forgalom átlagosan 46,4 millió forintot ért el naponta, a fekete pénteken - amely tavaly november 27-re esett - mintegy 81 millió forintra ugrott. A napi tranzakciószámra és az átlagos kosárértékre is kedvező hatást gyakorol az akció: a 2015-ben elért napi 6500 tranzakcióval szemben a Black Friday 10,9 ezret generált a CIB Banknál, az átlagos kosárérték pedig tavaly meghaladta a 7400 forintot.

Az online kereskedelemben kiemelt jelentőségű az év végi, adventi időszak is, a CIB Bank hálózatán keresztül lebonyolított online vásárlások értéke 40 százalékkal magasabb az átlaghoz képest.

Bár az uniós átlag 40 százalék feletti értékétől a hazai 23 százalékos arány még elmarad, az e-kereskedelemben résztvevő hazai fogyasztók száma folyamatosan emelkedik, a hazai kiskereskedelmi vállalatok nettó árbevételének pedig már egyötöde származik e tevékenységből - mondta Sziráki László, a CIB Bank kisvállalati szegmensének vezetője.

A pénzintézet a következő egy évben hatmilliárd forint kihelyezését tervezi a szektorban működő, 300 millió forint alatti éves árbevételű kisvállalatoknak. A kereskedelmi szektoron belül pedig az online területre is figyelnek: a webes értékesítésben érdekelt kisvállalati ügyfeleinek száma az elmúlt három év alatt közel másfélszeresére emelkedett.