Egy év alatt megduplázta, kétmilliárd forintra növelte nettó árbevételét a hazánkban főként a TV2-nek műsorokat - köztük az idei, botrányos Éden hotel-szériát - gyártó Paprika Latino Studios Kft. - derül ki a Céginfo.hu adataiból. Az Éden hotel egyik áprilisi adása miatt, amelyben "erőszakos szexuális közeledést" bemutató képsorok voltak láthatók, a Médiatanács 14 millió forint bírságot is kiszabott a TV2 szolgáltatójára. A csatorna utólag vizsgálatot indított az ügyben, ennek eredményeként megállapították, hogy több munkatársuk is hibázott, de senkit nem rúgtak ki.

Marschall Péter, a Paprika Latino egyik ügyvezetője és társtulajdonosa a zaklatási ügyről azt nyilatkozta a Kreatívnak, hogy mindent meg fognak tenni, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló eset. "Kiemelten fontos nekünk, hogy az általunk gyártott tartalom semmilyen formában ne legyen aggályos, ne sérthessen egyetlen nézőt sem és ne hordozzon kétes üzenetet. Éppen ezért még komolyabb formában részévé tesszük a szakembereink számára biztosított iránymutatásnak a tartalmi megfelelőség etikai, erkölcsi, jóérzést nem sértő mivoltának a meghatározását. Innentől kezdve minden produkció indulásakor tartott stábértekezlet része lesz egy olyan oktatás is, amely még egyértelműbben segít eligazodni a stábnak ezen a téren is. Szándékunk szerint ezt a megbízó és az adást átvevő televíziócsatornával közösen fogjuk megtenni, bevonva a részükről delegált stábtagokat is" - nyilatkozta a producer.

Paprika Latino Studios Kft.-adatok (millió Ft)
2012. aug.-dec.20132014
Nettó árbevétel108,81 017,82 020,4
Üzemi eredmény-15,5-77,6313,2
Adózott eredmény-15,5-173,2277,7
Mérleg sz. eredmény-15,5-173,2277,7
Saját tőke-15,0-188,2423,5
Kötelezettségek39,2630,5672,8
Forrás: Céginfo.hu, E-beszámoló

A Paprika Latino sikerszériája 2008-ban indult el, amikor saját formátumként eladta a Hal a tortán című műsort a TV2-nek - akkor amikor az RTL Klub is megvásárolta a jogtulajdonos ITV-től a Vacsoracsata című műsort, s a két kereskedelmi tévé közel egy időben el is indította gasztroműsorait. A Hal a tortán sikere alapozta meg, hogy a műsorgyártó ma már több országban jelen van, show-kat és realityket készít.

Magyarországon a Paprika Latino túlnyomó részt a TV2-nek és csatornájának, a FEM3-nak gyárt műsorokat. Ők szállították az Éden hotel mellett a csatorna olyan jól ismert produkcióit, mint például a The Voice-t, a Rising start, a Sztárban sztárt, az Édes életet és annak nem híres embereket követő változatát, Az Élet show-ját, de a TV2-n és a FEM3-n is látható Én is karcsú vagyok, Én is szép vagyok, Én is menyasszony vagyok, illetve a Shopping királynők című Lakatos Márk-féle műsorokat is.

A Viasat 3 csatornának egy esküvős műsort, a Fátylat rá címűt gyártották - ami azért nem tűnik meglepőnek, mert a Viasat tulajdonosa az a svéd Modern Times Group (MTG) AB volt, amely 2012 júniusában 53 százalékos tulajdonrészt vásárolt a Paprika Latinóban. (Az MTG időközben eladta a magyarországi Viasat csatornáit a Sony Pictures Television Networks-nek, a tulajdonosváltás most augusztusban zárulhat le.)

Nyugati műsort kell gyártani olcsóbban

Marschall Péter ügyvezető a Kreatívban megjelent interjúban arról is beszélt, hogy amióta a svéd MTG társtulajdonosa a Paprika Latinónak, sokkal könnyebben állnak velük szóba nyugaton, mintha csak egy helyi cég lennének. A producer szerint a nyugat-európai tévék műsorait kell idehozni és legyártani, mert itt olcsóbb. "Ahogy az amerikai filmesek is elkezdtek idejönni, a tévéműsorok esetében is lehet ilyen trend. A mi cégünk ezt meg tudja csinálni, és a miénk az egyetlen, amely lefedi a régiót és ki tudja szolgálni a nyugati csatornákat. Ennek most kezdjük lefektetni az alapjait, sikeresen gyártottuk a Release the Hunds című horror game-show-t Litvániában skandináv ügyfelek részére, nagy elégedettségükre, és ezt a gyártási munkát folytatjuk idén angol ügyfelekkel is".

Több cég is működött Paprika Latino néven

A cégadatok szerint a korábbi években több gazdasági társaság működött Paprika Latino néven. A film- és műsorgyártással foglalkozó Paprika Latino Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t 2008 elején alapították, és 2013 januárjáig ezen a néven is tevékenykedett; offshore bejegyzésű cégek tulajdonában volt. 2013 óta Multivision Hungary Kft. a neve, és tanácsadással foglalkozik. A nettó árbevétele 2008-ban még 520 millió forint volt, 2009-ben 413 millió, 2010-ben 162 millió, majd jelentős visszaesés következett be, tavaly már csak 25 milliós forgalma volt a társaságnak.

Műsorkészítésre hozták létre a Paprika Latino Production Kft.-t is 2011 november végén (a tulajdonos a szlovák Paprika Latino Holding s.r.o. volt), amely 2013 januárjában szintén nevet váltott: Multivision Production Kft.-re. A cég nettó árbevétele 2012-ben 798 millió, 2013-ban pedig 298 millió forint volt, tavaly azonban már semmilyen bevétele nem volt, sőt 2015 elején a NAV adóvégrehajtás indított ellene.

A jelenleg is működő Paprika Latino Studios Kft.-t már a stockholmi bejegyzésű Parika Holding AB hozta létre 2012 augusztusában, a két ügyvezetője Marschall Péter és a svéd Morten Aass. (Ahogy fent írtuk, a produkciós vállalatban 2012 júniusában szerzett 53 százalékos tulajdonrészt a svéd Modern Times Group AB.) Az új műsorgyártó cég alapításának évében százmilliós, 2013-ben egymilliárdos, 2014-ben pedig már kétmilliárdos nettó árbevételt ért el. Az adózott eredménye tavaly 278 millió forint volt, osztalékot nem fizetett.