BUX
38018

Napilapokra épített a kormány

Az állami intézmények és nagyvállalatok (a Magyar Posta Zrt., a MÁV Zrt., az MV Zrt. és a Szerencsejáték Zrt.) tavaly április és november között (az új kormány első hónapjaiban) összességében listaáron több mint 4,4 milliárd forintot költöttek reklámokra, ebből csaknem 1,9 milliárd intézményi költés – derül ki a Kantar Media adataiból. A legtöbbet napilapokban költötték el.

Diószegi József, 2011. január 25. kedd, 04:55

A minisztériumok, intézmények által elköltött összeg 24 százalékkal elmarad attól, mint amennyit 2006 hasonló időszakában, vagyis a Gyurcsány-kormány első hónapjaiban reklámra költöttek, de közel 60 százalékkal több annál, mint amennyit ilyen célokra a Medgyessy-kormány megalakulása után fordítottak.

Nagyjából ezt a tendenciát követi az említett állami cégek reklámköltése is: 2006 azonos időszakához képet 31 százalékos mínuszt, a 8 évvel korábbihoz képest 24 százalékos pluszt mutat.

A jelenlegi Orbán-kormány állami intézményei és cégei legtöbbet, listaáron több mint egymilliárd forintot (teljes reklámköltésük egynegyedét) a napilapokban költötték el.


További részletekért keresse a Napi Gazdaság keddi számát