BUX
38228

Negyvenmilliós bírság a TV2-nek a "Született feleségek" miatt

A TV2-n sugárzott "Született feleségek" című sorozatra vonatkozó valótlan állítása miatt marasztalta el a GVH az MTM-SBS Televíziót. A GVH-nál a "legnézettebb" jelző verte ki a biztosítékot, a csatorna fellebbez.

NAPI Online, 2006. április 4. kedd, 15:21

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a 2006. április 4-én megtartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy az MTM-SBS Televízió Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor 2005 októberében és novemberében reklámjaiban azt állította, hogy a "Született feleségek" című, a TV2 televíziós csatornán vetített sorozat "2005 legnézettebb sorozata." A testület a vállalkozást jogsértő magatartásáért 40 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.

A testület megállapította, hogy a fenti, kifogásolt szlogen reklámokban történő alkalmazására már a sorozat első részének levetítését megelőzően sor került. Ebben az időszakban (2005. október 26. előtt) a sorozatot még nem sugározták, így a szlogent a fogyasztók többféleképpen értelmezhették, ugyanakkor a GVH Versenytanácsa a versenyjogi értékelés során elegendőnek találta az MTM-SBS Televízió által a szlogennek tulajdonított (legszűkebb értelemben vett) üzenet valóságtartalmát megvizsgálni. A vállalkozás szerint a szlogen a világ teljes népességére vetítve állította azt, hogy a sorozat a 2005. év legnézettebb sorozata.

Az MTM-SBS által szolgáltatott adatok nem támasztották alá, hogy 2005-ben a világon nem volt olyan televíziós sorozat, amelyet többen néztek volna. Azt sem bizonyította be a csatorna, hogy ez az a sorozat, amely a Magyarországon sugárzott sorozatok közül a legtöbb nézőt vonzza, ez a legnézettebb.
A GVH értékelése szerint a valótlan tényállítás alkalmas volt arra, hogy az MTM-SBS a televíziós reklámok piacán a nézők irányában kifejtett megtévesztésre alkalmas magatartás tanúsításával előnyhöz jusson a többi televíziós csatornával szemben.

A csatorna érdeklődésünkre közölte: nem ért egyet a GVH döntésével és bíróságon fog fellebbezni ellene.