BUX
38232

Nem hibátlan a magyar outlet, mégis megy

Bár a vásárlók egy része csalódottan távozik a nemrégiben megnyitott outletekbol, az ott boltot muködtető vállalkozások elégedettek forgalmukkal - írta a Népszabadság hétfői számában.

NAPI Online, 2005. január 24. hétfő, 13:28

A magyar vevők egy része már kellemes tapasztalatokat szerzett a szomszédos Ausztriában található, hasonló profilú parndorfi outlet-centerben, így a biatorbágyi és a törökbálinti központok építtetői azt remélték: az Ausztriába tartó magyar bevásárlóturisták egy részének Budapest határában "útját állhatják".

A Premier Outlets Center november közepi és a GL Outlet december eleji nyitása óta Magyarország már két, a parndorfihoz hasonló központtal is büszkélkedhet, ám a jelek szerint a magyar outletek nem minden vásárló reményeit váltották valóra. A sajtóhíradások és az internetes fórumok szereplői kongó üzletekről, szerény kínálatról és viszonylag magas árakról számolnak be.

Furcsa módon azonban sem az outlet központok üzemeltetői, sem az ott boltot bérlő vállalkozások képviselői nem panaszkodnak. - Nagyon elégedettek vagyunk. A forgalmunk fokozatosan növekszik, de már most meghaladja a várakozásainkat - nyilatkozta a Népszabadságnak Gém Zoltán, a Fila ügyvezetője. Véleményével teljesen egyetértettek a szintén megkérdezett, ám névtelenséget kérő neves sportruházati és divatcégek vezetői is. Többen megjegyezték: félrevezető lehet, hogy hét közben viszonylag kevesen vannak a két központban. Ennek az a magyarázata, hogy az outlet üzletekben hosszan kell válogatni, próbálgatni, amire hétköznap, munka után nem lenne idő. A heti forgalom 70 százaléka a hétvégére esik.

A várakozásokon felüli forgalomról számolt be Szebenyi Miklós, a Premier Outlets Center igazgatója. Biatorbágyon éves szinten 1,5 millió látogatóra számítottak, de a nyitás óta már 229 ezren fordultak meg náluk. Ráadásul a felmérések szerint a Premier látogatóinak 70-80 százaléka vásárol is valamit.

Nem panaszkodott a forgalomra a szomszédvár, a törökbálinti GL Outlet igazgatója, Bodó Gergely sem. Szerinte eltérő üzletpolitikájuk miatt tűnhet úgy, hogy lemaradásban vannak versenytársukhoz képest, ők ugyanis elsősorban az öltözködni szerető, ezért nívós, drágább ruhaféléket kereső fizetőképes vevőket szeretnék megnyerni. Igyekeznek hát "szűrni" bérlőiket és szeretnének Magyarországon eddig nem ismert márkákat Törökbálintra csábítani. Csakhogy ez időigényes folyamat, így a központ várhatóan egy év múlva indul majd be igazán - állítja Bodó Gergely.

A két üzletközpontot mindkét igazgató szerint azért éri kritika a vásárlók részéről, mert a magyar vevők még nem tudják, mit is jelent outlet üzletben vásárolni. Mivel ezekben a kiárusítóházakban a gyártók azokat a termékeket árulják, amelyeket korábban hagyományos üzleteikben nem tudtak eladni, némi szerencse is kell ahhoz, hogy valaki méretben és színben, sőt árban is megfelelő ruhára bukkanjon. Nincs ez másként Parndorfban sem - mondta Bodó Gergely.

Ez nem kínai piac, márkás termékekről van szó, amelyeknek az alapára is magas - ad választ az árcédulák miatt fintorgók kifogásaira Szebenyi Miklós. A Premier igazgatója egyébként állítja: a biatorbágyi központ árai 90 százalékban alacsonyabbak, mint a hírneves Parndorf üzleteié.