A MAG összesen 29 személyautót vásárolna, valamint opcionálisan további 13 járművet a szerződéskötéstől számított 15 hónapon belül, a pontos mennyiség az esetleges szervezeti változásokból adódó igényektől függ - derül ki a társaság közbeszerzési hirdetményéből, amely az uniós közbeszerzési értesítőben jelent meg. A nyertes ajánlattevőnek gondoskodni kell négy évre az autók karbantartásáról, valamint a 24 órás assistance szolgáltatás keretében képes kell lennie a meghibásodott gépkocsit 2 órán belül elszállítani és csereautót biztosítani.

A járműveknek újnak vagy egyévesnél nem régebbinek, 15 ezer kilométernél kevesebbet futott, Magyarországon forgalomba helyezett kocsiknak kell lenniük. Emellett az autóknak a dokumentációban pontosan meghatározott műszaki paramétereknek kell megfelelni, a színűk pedig sötét metál vagy gyöngyházfényű lehet.

Versenykorlátozó lehetett volna az előző tender

Autótenderét a MAG most írta ki másodszor, az elsőt ugyanis - amit még augusztus közepén hirdetett szintén 29 plusz 13, új vagy egyévesnél nem régebbi járműre, nettó 300 milliós kerettel -, szeptember 15-én visszavonta arra hivatkozva, hogy az abban előírt műszaki feltételek egy része versenykorlátozó lehet, amely ellentétes a közbeszerzési törvénnyel. A MAG az augusztusi felhívásban meghatározta, hogy Skoda Octavia és Skoda Superb vagy azzal egyenértékű autókra vár ajánlatokat - derül ki a korábbi közbeszerzési felhívásból. (Az európai uniós elnökségi feladatok ellátásához kapcsolódóan a kormányzat kétszáz járművet vásárolt, illetve bérelt, köztük Skodákat is. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság pedig 600 millió forintért szerzett be Skodákat a miniszterek és államtitkárok számára.)

Három részre lehet pályázni

A napokban kiírt új tenderen a fogalmazók három részre tehetnek ajánlatot: az elsőben 15 (és opcionálisan további 10) alsó-közép kategóriás, kombi járműre, a másodikban 7 alsó-közép kategóriás, négy- vagy ötajtós sedan karosszériájú, a harmadikban pedig szintén 7 darab (opcionálisan még 3), négy- vagy ötajtós sedan, felső-közép kategóriás autó szállítására pályázhatnak. A nyertessel 2015 végéig hatályos szerződést kötnek majd.

Sürgős a beszerzés, mert év végén lejár a flottabérlet

A közbeszerzést gyorsított tárgyalásos eljárás keretében bonyolítják le, a részvételi jelentkezési határidő október 10-én lejár. A gyorsított eljárást részben az előző eljárás visszavonásával indokolja a MAG, ugyanakkor a meglévő járműveinek bérleti szerződése lejár az év végén, így mielőbb szüksége van új autókra, amelyek a feladatellátásához szükségesek. Az MFB tulajdonában lévő MAG látja el az uniós gazdaságfejlesztési pályázatok adminisztrációját és a megvalósuló projektek ellenőrzését, ennek keretében a helyszíni ellenőrzéseket is, ezért is szükséges az autók beszerzése. A vásárlást - a közbeszerzési kiírás szerint - nem uniós forrásból finanszírozzák.

A közbeszerzésre jelentkezőknek rendelkezniuk kell többek közt az előző két évben (2009-2010-ben) legalább évi 100 millió forint áfa nélküli árbevétellel, valamint az értékesítésből és szervizszolgáltatásból 50-50 milliós bevétellel.

Négy évre szólt a flottalízing szerződés

A MAG 2007 végén bonyolított le legutóbb közbeszerzést flottabérletre - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből -, a 49 és opcionálisan 11 darab, egyterű autó szállítására kiírt eljárást a Gas-Car Kft. nyerte meg. A céggel négy évre nettó 321,5 millió forint értékű szerződést kötöttek.