BUX
38740

Ön miért nem vásárol online?

A magyar internetező lakosság 40 százaléka vásárol magyar, illetve 16 százaléka külföldi oldalról, 2014-ben ez az arány még csak 32 százalék, illetve 12 százalék volt, összevonva a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni - derül ki a Gemius üzleti tanácsadó cég hétfőn közzétett felméréséből. 58 százalék a személyes kontaktus hiánya miatt nem vásárol weben keresztül.

MTI, 2015. március 16. hétfő, 18:09

A kutatás rámutatott, hogy a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak a webáruházak, a legtöbben - a válaszadók 70 százaléka - pedig könyv-zene-film kategóriában vásároltak valamilyen terméket. Ezt követte a ruházat és a kiegészítők kategória 62 százalékkal, a megkérdezettek alig több mint fele (53 százalék) vett már online mozi-, koncert- és színházjegyet. Ugyanakkor legnagyobb arányban az elektronikai cikkek iránti vásárlási hajlandóság növekedett.

A felmérésből kiderült az is, hogy egy átlagos bevásárlókosár értéke fogyasztónként 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy vásárló az e-kereskedelemben. A termékek átvételére legszívesebben a futárszolgálatot használják a vevők, és előnyben részesítik az utólagos készpénzes fizetést.

A Gemius arra számít, hogy a jövőben az online élelmiszervásárlás lendül fel leginkább, mindamellett, hogy a válaszadók 58 százaléka a személyes kontaktus hiánya miatt nem vásárol weben keresztül. A cég szerint számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt az internetes vásárláshoz.

A reprezentatív kutatás 2015. január 12. és 23. között, 1540 (15 éven felüli) internetező megkérdezésével készült.