Orbán a német Audit dicsérte

Magyarország ma már elképzelhetetlen az Audi nélkül, ahogy a járműkonszern is elképzelhetetlen itteni tevékenysége nélkül - hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök az Audi TT Roadster sorozatgyártásának hivatalos elindítása alkalmából tartott szerdai rendezvényen, Győrben.
MTI-Eco, 2014. november 5. szerda, 13:17

Utalva arra, hogy a német konszernnek 1986 óta van magyar beszállítója, kijelentette, a társaság már idejekorán, egyik első német cégként meglátta, hogy "Magyarországban és a magyar emberekben sokkal több van annál, mint amire a kommunizmus akkor kárhoztatott minket", s az Audi nem kivinni akarta a magyar tudást és tehetséget, hanem megértette, hogy "mi magyarok, a hazánkban tudunk és akarunk kiváló teljesítményt nyújtani". Orbán Viktor kiemelte: a világ egyik legsikeresebb autógyárában a munka dandárját magyar emberek végzik, közel negyedszázadon keresztül részt véve a magyar ipar tekintélyének visszaállításában, bizonyítva, hogy az ország érdemes a bizalomra. A miniszterelnök megjegyezte, az Audi és Győr "nyerő páros" az autóiparban és a kézilabdában is.

Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának első embere az eseményen arról beszélt: pár hetente mutatnak be újabb modelleket, hiszen a konszern most tart modelloffenzívája második fokozatának kellős közepén; 2017 végéig félszáznál is több új modellt mutatnak be.

Megemlítette: a Roadster bemutatásával stratégiai óriásprojekt készült el, hiszen a tavaly nyáron átadott győri járműgyárban kiteljesítették a TT-családot.

A fejlődés mértékét érzékeltetve pedig arról beszélt, 1993-ban 35, ma több mint 550 focipályányi területet foglal el a gyár, akkori, 200-nál kevesebb munkavállalói létszám mára több mint 11 ezerre, a kezdeti 17 ezres évi legyártott motorszám pedig a 110-szeresére nőtt. Hozzátette, hogy ezen túl évente 160 ezer autót is készítenek itt, amivel a cég a második legnagyobb magyarországi vállalat.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének első embere arról beszélt: a győri üzem 21 éve apró motorgyárként indult, mára pedig a világ legnagyobbja lett, megemlítve, hogy az itt előállított értéken belül hatvan százalék a hazai beszállítói arány.

Az MTI érdeklődésére a társaság október végén, a gyártás hivatalos indulási időpontjának nyilvánosságra hozatalakor nem közölte, pontosan hány autó gyártásával számolnak ebből a modellből, arra azonban emlékeztettek, hogy három műszakban, teljes kapacitással működik a győri járműgyár, amelyben a tavalyi, 40 ezer feletti mennyiség többszörösét állítják elő az idén.

Márciusban, az Audi Hungaria Motor Kft. éves eredmény-bejelentő sajtótájékoztatóján Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke azt közölte, hogy a tavalyi 42 ezer 851-hez képest megháromszorozza gyártását a győri székhelyű cég. Mint akkor elmondta: a TT Coupe harmadik generációja mellett újabb modell győri gyártásával is számolnak. Elmondta: "nagyon sokáig már nem lehet várni" a TT Roadster bevezetésével. Augusztus közepétől három műszakos termelésre állt át az Audi győri járműgyára; a lépés okaként a prémium modellek iránti magas keresletet említették.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Abbe, 2014.11.05 20:18

@matyi2010: A TMK tevékenység beszállítói nyomják fel a listát.
Az általad említettek valóban rajta vannak a listán. A beszállítói lista az gyári titok. Mégpedig a pótalkatrész ellátás miatt.
Az ismert kipufogó rendszer gyártójával közölték, hogy amennyiben a saját nevén olcsóbb alkatrésszel árasztja el a javítóipart, akkor a szerződésének annyi. Ezért nem lehet pontosan ismerni a beszállítói listát...
Az említett cégeknek van magyarországi üzeme, így az általuk gyártott alkatrész hazainak minősül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2014.11.05 20:02

Kíváncsi lennék a 60%-nyi magyar alkatrész gyártóinak listájára.
Nyilván beleszámítják a saját munkát, a motort, a fényezett karosszériát.
Azt olvastam, hogy rajta vannak a listán az AGC üvegek, SMR tükrök,Hankook abroncsok. Valószínűleg Luk,Bosch,Continental,ZF alkatrészek is, de a 60% elég soknak tűnik...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unortodox, 2014.11.05 18:47

@RonaGyuri: .nagyon sok magyar kkv szállít ide ..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RonaGyuri, 2014.11.05 18:28

@unortodox: csak kár hogy nem igaz,
legfeljebb az itteni alkalmazottak száma lehet 60%! =))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unortodox, 2014.11.05 17:54

az itt előállított értéken belül hatvan százalék a hazai beszállítói arány....

..ez jó hír ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html