BUX
38657

Pékség helyett hipermarket

A napi pékáru-beszerzési színhelyek terén is előretörtek a hipermarketek; a magyar fogyasztók egyre jobban kedvelik a barna kenyeret - derül ki a GfK Hungária tanulmányából.

NAPI Online, 2006. március 21. kedd, 13:20

A friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, bár a magyar lakosság legnagyobb része változatlanul a kisebb önkiszolgáló üzletekben vásárol kenyeret és péksüteményt. Míg 2001-ben a háztartások mindössze csupán 15 százaléka vásárolt kenyeret és péksüteményt a hipermarketekben, addig 2005-ben már 34 százalékra nőtt az arányuk. A vásárlók visszajelzése alapján a piac legnagyobb veszteseként a szakosodott boltok említhetők: míg öt éve a háztartások még mintegy 22 százaléka a kisebb péküzletekben vásárolt, addig tavalyra ez az arány 10 százalékra olvadt. A szupermarketek és nem önkiszolgáló üzletek stabilan tartják piacrészüket, a diszkontáruházak pedig még növekedésre is képesek voltak e piacon.

A rendszerváltás óta újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend a barna kenyér. Az 1989-es adatok szerint az átlagmagyar akkor heti hatszor fehér, egyszer barna kenyeret falatozott. Az ezt követő évek során ez az arány viszont egyértelműen a barna kenyér irányába tolódott: 2005-ben a lakosság több mint fele (58 százaléka) fogyasztott különösen szívesen barna kenyeret, s a fogyasztás is egyre gyakoribb lett, miközben a fehér kenyér némiképp veszített kedveltségéből. A barna kenyeret a kutatási eredmények alapján nagyobb arányban fogyasztanak - az egészséges életmódot feltehetően inkább szem előtt tartó - fővárosi lakosok, a 60 év alattiak, a magasabb jövedelműek és a magasabb iskolai végzettségűek.