Pörög az elektronikus kereskedelem

A külföldi trendekkel összhangban szinte szárnyal Magyarországon az elektronikus kiskereskedelem. A Szek.org becslése szerint egy év alatt 20 százalékkal nőtt az átlagos "kosárérték", azaz hogy átlagosan mennyit költ egy vásárló egy elektronikus kiskereskedelemi áruházban.
Index.hu, 2016. április 21. csütörtök, 18:34

Emiatt is érdekes lehet, hogy ki nyeri az idén tizedik alkalommal kiosztandó Év internetes kereskedője díjat. Két kategóriában hirdetnek győztest: az egymilliárd forint éves árbevétel alatti és feletti vállalatokat külön díjazzák. A szavazást a szakmai zsűrin kívül a vásárlók is befolyásolhatják: április 21-ig lehet voksolni, a szavazók között közönségdíjakat sorsolnak ki.

Az eNET legutóbbi kutatásai szerint a legnépszerűbb, online megvásárolt termékkategóriák a számítástechnikai cikkek, a szórakoztató elektronika, a lakásfelszerelés, a játékok, ajándéktárgyak, de a magyarok egyre bátrabban vásárolnak az interneten ruházati cikkeket, sportruházatot is.

Az itthoni vásárlók egyértelműen a kényelmet és a gyorsaságot keresik: az e-kereskedők 89 százaléka szállít futárral, de közel kétharmaduk saját fizikai üzletében is átadja a megvásárolt árut. Közel minden tizedik üzlet csomagautomatába is kézbesít.

HOZZÁSZÓLÁSOK