Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
Megőrizte vezető helyét a luxusbrandek sorában a Louis Vuitton − ezzel nyolcadik éve áll a Millward Brown Optimor által összeállított BrandZ ágazati ranglistájának élén −, de ez a legtöbb, amivel az idén dicsekedhet az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA zászlóshajója. A több mint 22,7 milliárd dollárra értékelt francia brand a 29. helyre került az összesített listán, azaz nyolc helyet visszacsúszott tavalyhoz képest. Ugyanennyivel esett vissza, a 40. helyre a luxusipar ezüstérmese, a független Hermés is, miközben értéke lényegében nem változott − tavaly ez a brand tört előre a legjobban az ágazatban, akkor 61 százalékkal tudta növelni értékét (Napi Gazdaság, 2012. május 25.).
Idén a Prada hódította el a nagy úttörő címét, ráadásul nemcsak az ágazaton belül, hanem a 13 ágazatot felölelő összesített listán is: a 2012-ben a globális top 100-ból még kimaradó és a luxusszekcióban is újoncnak számító milánói divatcég egy év alatt 63 százalékkal, 9,45 milliárd dollárra tudta növelni értékét (ezzel az összesített lista 95. helyére lett jó, a luxusbrandek között viszont a negyedikre). Az értékesítését tavaly 33 százalékkal bővítő Prada egyre ismertebb Kínában, Oroszországban, Brazíliában és a Közel-Keleten, de a most nehezebb piacnak számító Nyugat-Európában is jó eredményeket tudott elérni, hála részben az új üzleteknek, részben az ázsiai turisták vásárlásainak − emelte ki a Millward Brown közleménye. Nagyot erősödött a Gucci is: az LVMH legnagyobb konkurenséhez, az ugyancsak francia Kering-csoporthoz (azelőtt PPR) tartozó olasz brand értéke egy év alatt 48 százalékkal nőtt, nagyrészt erős észak-amerikai pozíciójának köszönhetően (Ázsiában valamelyest gyengébben alakult a forgalma, de az onnan érkező turisták vásárlásai neki is segítettek Európában). Az online kereskedelemben is erős Gucci már mobilalkalmazás segítségével is elérhető − vagyis irányítói azt a döntést hozták, hogy növelni kell a brand elérhetőségét. Ez az egyik legfontosabb stratégiai választás az ágazatban: szakértők szerint a Louis Vuittonnak péládul éppen az árthatott, hogy túlságosan is elérhetővé vált, noha vonzerejéhez az exkluzivitás is hozzátartozik.
Helyezés* | Brand | Érték | Változás, százalék** |
1. (1.) | Louis Vuitton | 22 719 | −12 |
2. (2.) | Hermés | 19 129 | 0 |
3. (5.) | Gucci | 12 735 | 48 |
4. (6.) | Prada | 9 454 | 63 |
5. (3.) | Rolex | 7 941 | 11 |
6. (4.) | Chanel | 7 075 | 6 |
7. (7.) | Cartier | 6 377 | 32 |
8. (10.) | Burberry | 4 194 | 3 |
9. (−) | Fendi | 3 636 | új szereplő |
10. (−) | Coach | 3 276 | új szereplő |
*zárójelben a 2012-es | |||
**a brand értéke, 2012/2013 | |||
Forrás: Forrás: Millward Brown Optimor |