Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Megőrizte vezető helyét a luxusbrandek sorában a Louis Vuitton − ezzel nyolcadik éve áll a Millward Brown Optimor által összeállított BrandZ ágazati ranglistájának élén −, de ez a legtöbb, amivel az idén dicsekedhet az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA zászlóshajója. A több mint 22,7 milliárd dollárra értékelt francia brand a 29. helyre került az összesített listán, azaz nyolc helyet visszacsúszott tavalyhoz képest. Ugyanennyivel esett vissza, a 40. helyre a luxusipar ezüstérmese, a független Hermés is, miközben értéke lényegében nem változott − tavaly ez a brand tört előre a legjobban az ágazatban, akkor 61 százalékkal tudta növelni értékét (Napi Gazdaság, 2012. május 25.).

Kép: Reuters

Idén a Prada hódította el a nagy úttörő címét, ráadásul nemcsak az ágazaton belül, hanem a 13 ágazatot felölelő összesített listán is: a 2012-ben a globális top 100-ból még kimaradó és a luxusszekcióban is újoncnak számító milánói divatcég egy év alatt 63 százalékkal, 9,45 milliárd dollárra tudta növelni értékét (ezzel az összesített lista 95. helyére lett jó, a luxusbrandek között viszont a negyedikre). Az értékesítését tavaly 33 százalékkal bővítő Prada egyre ismertebb Kínában, Oroszországban, Brazíliában és a Közel-Keleten, de a most nehezebb piacnak számító Nyugat-Európában is jó eredményeket tudott elérni, hála részben az új üzleteknek, részben az ázsiai turisták vásárlásainak − emelte ki a Millward Brown közleménye. Nagyot erősödött a Gucci is: az LVMH legnagyobb konkurenséhez, az ugyancsak francia Kering-csoporthoz (azelőtt PPR) tartozó olasz brand értéke egy év alatt 48 százalékkal nőtt, nagyrészt erős észak-amerikai pozíciójának köszönhetően (Ázsiában valamelyest gyengébben alakult a forgalma, de az onnan érkező turisták vásárlásai neki is segítettek Európában). Az online kereskedelemben is erős Gucci már mobilalkalmazás segítségével is elérhető − vagyis irányítói azt a döntést hozták, hogy növelni kell a brand elérhetőségét. Ez az egyik legfontosabb stratégiai választás az ágazatban: szakértők szerint a Louis Vuittonnak péládul éppen az árthatott, hogy túlságosan is elérhetővé vált, noha vonzerejéhez az exkluzivitás is hozzátartozik.

A legértékesebb luxusbrandek, 2013 (millió dollár)
Helyezés*BrandÉrtékVáltozás, százalék**
1. (1.)Louis Vuitton22 719−12
2. (2.)Hermés19 1290
3. (5.)Gucci12 73548
4. (6.)Prada9 45463
5. (3.)Rolex7 94111
6. (4.)Chanel7 0756
7. (7.)Cartier6 37732
8. (10.)Burberry4 1943
9. (−)Fendi3 636új szereplő
10. (−)Coach3 276új szereplő
*zárójelben a 2012-es
**a brand értéke, 2012/2013
Forrás: Forrás: Millward Brown Optimor