BUX

Reggeltől elérhető az Erste valamennyi szolgáltatása

Az átmeneti szünet után keddtől ismét elérhető az Erste Bank valamennyi szolgáltatása.

Szász Péter, 2017. február 7. kedd, 07:30

Az Erste Bank a Citibank lakossági ügyfeleinek átvétele miatt szombaton és vasárnap elektronikus rendszereit fejlesztette, hétfőn pedig bankszünnapot (könyvelési és pénztári szünnapot) tartott. A pénzintézetnél szonbaton és vasárnap, valamint hétfőn a telefonos ügyfélszolgálatok, valamint az elektronikus banki szolgáltatások és alkalmazások működése szünetelt, illetve valamennyi Erste bankfiók és megyei vállalati iroda zárva tartott. A bankkártya-használatot (fizetés, ATM-es készpénzfelvétel) és telefonos bankkártya-letiltást ugyanakkor nem érintette a rendszerfejlesztés.

Az Erste Bank a legtöbb átvett Citibank-ügyfél bankkártyáját postára adta idén januárban, és már korábban levélben azt javasolta az ügyfeleknek, hogy az átadás napjaiban mindkét bankkártyájukat tartsák maguknál. A régi, citibankos kártyák mindaddig használhatóak, amíg a Citibank nem küld sms-t a kártya leállításáról. Azt javasolták, amennyiben a volt Citibank-ügyfél nem kapta meg az új erstés kártyáját, jelezze azt az Ersténel, és a bank az új kártyát kiküldi számára.

Az új, Erste-bankkártya élesítéséről az Erste Bank küld sms-t az adatátadást követően. A bank a kártya mielőbbi aktiválására kéri ügyfeleit: ezt az első, PIN-kódot igénylő vásárlással vagy ATM-nél történő egyenleglekérdezéssel lehet megtenni, változatlan PIN-kóddal.

Az új, erstés bankszámlaszámukat az ügyfelek az Erste NetBankban találják meg, vagy a Citibank januárban kiküldött tájékoztató levelében. Az Erste NetBank kezdeti jelszót ugyancsak sms-ben küldik ki az ügyfeleknek. A netbankba először február 7-én, reggel 8 óra után lehet belépni.

Az Erste Bank 2015 szeptemberében jelentette be, hogy megvásárolja a Citibank magyarországi lakossági és hitelkártya üzletágait, a tranzakciót 2015 decemberében hagyta jóvá a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).