Reklám-elmarasztalás az OMV-nek Mol-ügyben

Az Önszabályozó Reklám Testület etikai ad hoc bizottsága súlyosan normasértőnek találta az OMV azon reklámját, amelyben a Molt is említi.
NAPI Online, 2007. október 2. kedd, 12:04

A bizottság szerint az a sajtóreklám, amely a "Ki kerülhet vezető szerepbe Közép és Dél-Kelet Európában" MOL és OMV, együtt. Érdemes beszélnünk róla! További információ: www.omv.com" szöveggel volt látható szeptember 15. és 30. között, a Magyar Reklámetikai Kódex két pontját is sérti. Ez azt jelenti, hogy a reklám a jogszerűségre, tisztességességre, valamint a megtévesztés tilalmára vonatkozó előírásokat sértette meg.

A Mol amiatt panaszolta be osztrák riválisát, mert szerinte a versenytárs reklámjában jogosulatlanul használja a hazai társaság elnevezését, védjegyét, illetve a reklám megtévesztő.

A bizottság álláspontja szerint a reklám a Mol és az OMV együttműködésére, partneri kapcsolatára utal, ilyennek a létét és/vagy kívánatosságát sugallja.
A testület álláspontja szerint a normasértés különösen súlyos, tekintettel a fenti fogyasztói üzenetre, amely a valóságnak nem felel meg, és arra hogy a fogyasztó további információt a www.omv.com oldalon nem talál.



HOZZÁSZÓLÁSOK