A tavasz elején kiszivárgott, kiskereskedelmi láncokat megregulázó csomag keretében a kormány a reklámköltségeket is korlátozta volna, s gyakorlatilag meg akarta tiltani a vásárlók számára az ingyenes reklámújságokhoz való hozzáférést. Az akkori tervezet szerint, a kiskereskedelmi áruházláncok nem külön prospektusban, hanem csak médiatermékekben hirdethették volna a kínálatukat. A kormány ettől a tervétől végül meghátrált és letett arról, hogy keresztül verje a drasztikus csomagot.

A mostani adócsomag azonban gyökeres fordulatot tükröz: a jelenleg reklámadó-köteles prospektus esetén nem emelkedik, hanem megszűnik ez a sarc - figyelt fel rá a kereskedelmi szakportál.

Két eszközzel szüntetnék meg az áruházi újságok megadóztatását: az egyik, hogy csak az a reklám a reklámadó alapja, ahol ellenszolgáltatás fejében - tehát pénzért - teszik közzé. Az áruházi újság márpedig ingyenes. A másik, hogy megszűnne az úgynevezett saját célú reklám fogalma, amelybe az áruházi újság is beletartozik, amikor a reklám közzétevője a saját portékáját reklámozza.

A Blokkk.com szerint, ha így lesz, az áruházi újságok sokkal vastagabbak lesznek, mint eddig, hiszen a gyártócégeknek olcsóbb lesz ott reklámozniuk a portékájukat, mint a drága napilapban, internetes portálon, vagy televízióban.

Kérdés persze, hogy mi változik még a törvénycsomagban a közeli napokban.