Magyarországon évente 4000 új targoncát helyeznek üzembe legálisan, amivel a forgalmazók tavaly több mint 15 milliárd forint árbevételre tesznek szert - írja a Világgazdaság. Az érdekeltek becslése szerint ez idén nagyjából a felére zuhanhat vissza. A szürke- és feketeimport aránya nagyjából 10 százalékra tehető. Az elmúlt években nem csupán Magyarországra, hanem az unióba is egyre több zavaros hátterű targonca kerül. Egy részük ugyan szakcég terméke, de nem olyan, amilyet az európai piacra szánt, ezért nem felel meg az itteni minőségi és munkavédelmi követelményeknek. Más részük kínai bérgyártásban készül, ami meglátszik a minőségén, míg a harmadik csoportba tartoznak a szimpla no-name klónok. Mivel a magyar piac árérzékeny, nagyobb a cégek hajlama arra, hogy bizonytalan eredetű targoncát vásároljanak, amivel egyebek mellett azt kockáztatják, hogy nem kapnak pótalkatrészeket a szállítóeszközökhöz. Szakértők ezért akár az autókéhoz hasonló törzskönyvrendszer bevezetését is elképzelhetőnek tartanák a dolgok tisztába tétele érdekében.