A Forró Tamás tulajdonában álló Belvedere Galéria téli aukciójának árverési katalógusában egy Ferenczy Károly szignójával ellátott Cigánylány című kép 3 millió 800 ezer forintos kikiáltási áron szerepelt. Ám valaki feldobta a sajtónak, hogy a kép néhány hónappal előbb már árverési tétele volt egy másik budapesti galéria aukciójának, ott Áldor János László festményeként. A Belvedere visszavonta a képet, ám a botrány ráirányította a figyelmet a magyar műkereskedelem egyik legégetőbb problémájára, nevezetesen a piacon keringő hamisítványokra, illetve a bírálati rendszer teljes hiányára.

A bíróság a mostani ítéletben arra az álláspontra helyezkedett: pusztán az, hogy Forró Tamás neve felmerül a cikkben, még nem alapozza meg kereshetőségi jogát. Azt a kitételt pedig, hogy "gyűjtői körökben általában úgy vélik", az egykori médiaszemélyiség tulajdonában lévő Belvedere aukciós ház műtárgybírálati gyakorlata "kérdéseket vet fel", véleménynek, nem pedig tényállításnak ítélte a bíróság.

Feldobták?

Az ügyben még novemberben tett feljelentést csalás miatt tett Forró Tamás, a Belvedere Szalon, aki nem tartotta kizártnak, hogy a Belvedere lejáratására tett kísérlet történt, mert szerinte a galéria „piaci sikere okoz bizonyos feszültséget a szakmában". A Belvedere Forró szerint a Ferenczy szignójával ellátott képet csaknem 5,5 millióért vásárolta meg. A gelériatulajdonos úgy fogalmazott, hogy az aukciós házak munkájának 90 százalékát mostanában a hamisítványok kiszűrése jelenti. Hozzátette: eljárnak a MÚOSZ-nál és az ORTT-nél is, mivel szerinte bizonyos lapok és tévécsatornák etikátlanul viselkedtek az üggyel kapcsolatban.