BUX
38018

Sérülésveszélyesek a CAF-villamosok

Több a BKV utasait érintő baleset is elkerülhető volna, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF-szerelvények fékrendszerét - mondták az InfoRádiónak a járművek vezetői.

Szász Péter, 2017. június 28. szerda, 19:05

Több panasz is érkezett az InfoRádióhoz a CAF-villamosok fékrendszeréről. A vezetők gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért hosszabb fékúttal kell számolniuk - mondta Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője.

"Sokkal nagyobb fékutat tudnak produkálni ezek a járművek, mint egy hagyományos villamos, de majdnem háromszor akkora fékútja van, mint egy személyautónak". Ezenfelül, ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet, nem tudja feloldani a fékhatást a vezető, a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt.

Ez pedig gyakran balesethez vezet az utastérben. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek" - mondta a szakszervezeti vezető. Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas.