Sokatmondó nyomok a 2-es metró kerekén - nyomoz a rendőrség is

A Közlekedésbiztonsági Szervezet helyszíni szemléjének megállapításai szerint a Pillangó utcai metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a balesetvizsgálók csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metró kerekein - írja az inforadio.hu.
Inforádió, 2016. december 5. hétfő, 18:02

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ) vizsgálja a hétfő reggeli metróbaleset körülményeit - írja az inforadio.hu. A Pillangó utcai állomásnál egy érkező metrószerelvény nekiütközött az előtte lévő, már az állomás peronja mellett álló vonatnak. Mindkét járat az Őrs vezér tere felől a Déli pályaudvar felé tartott. A baleset következtében kilenc embert a mentők kórházba szállítottak, mindkét szerelvényben és a pályában jelentős anyagi kár keletkezett.

Ezen a felszíni pályaszakaszon a hétvége óta automata üzemmód helyett kézi vezetéssel közlekedtek a járművek a vágányokra hulló falevelek okozta csúszásveszély miatt, és a helyszíni szemle első megállapításai szerint a két vonat ütközésében szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a KBSZ balesetvizsgálói csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metrószerelvény kerekein.

A vizsgálat következő lépése az információk kinyerése lesz a vonatok adatrögzítőiből, ezzel várhatóan szerdára készülnek el. Az álló szerelvény adatrögzítőjéből az ott tárolt adatok már a helyszínen kinyerhetők voltak, az érkező és ráfutó szerelvény adatainak kimentéséhez azonban kocsiszínbe kell vontatni a járművet.

Az adatrögzítők adnak választ többek között azokra a kérdésekre, hogy milyen sebességgel közlekedtek az érintett járművek, mikor került sor az ajtók nyitására-zárására, mikor történt vontatás-fékezés, és működött-e a csúszásvédelem - írja KBSZ a honlapján

Emellett folyamatban van a vonatszemélyzet és a forgalomirányítók közötti beszélgetést rögzítő hangfelvétel, illetve a Pillangó utcai állomás kameraképeinek beszerzése, valamint a vasúti biztosítóberendezés adatrögzítője tartalmának kinyerése a vonatok közlekedésével, a forgalmi szituációval kapcsolatosan.

A KBSZ megállapította, hogy az eddig rendelkezésre álló információk szerint nincs összefüggés a hétfői és a 4-es metrón a múlt hét pénteken történt vasúti események között, mivel ott az általános védelmi rendszer lépett eddig még ismeretlen okból működésbe.

Büntetőeljárásban vizsgálja a balesetet a rendőrség
Nyomozás indított a hétfő reggeli metróbaleset ügyében a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), a körülményeket büntetőeljárás keretében vizsgálják - írja a rendőrségre hivatkozva az MTI. A közlekedésrendészeti főosztály az üggyel összefüggésben ismeretlen tettes ellen indított büntetőeljárást vasúti közlekedés veszélyeztetése vétség elkövetésének gyanúja miatt.

A balesetben a Közlekedésbiztonsági Szervezet helyszíni szemléjének megállapításai szerint szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása. A vonatok adatrögzítőiből kinyert adatokat várhatóan szerdára értékelik.

Az Országos Mentőszolgálat korábban az MTI-vel azt közölte, hogy kilenc sérültet vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel, a helyszíni vizsgálat alapján egyikük sem volt életveszélyes állapotban.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Milcsi88, 2016.12.05 21:17

Valami jelzőlámpát kéne felszerelni a sínek mentén - félutra a két megállóhely közé- h a követő szerelvény vezetőjét figyelmeztesse, h még bent áll az előtte menő szerelvény a megállóhelyen.
Piros-foglalt a sín a megállóban, amikor zöld lámpa világít, akkor nincs bent szerelvény az előtte lévő megállóban. Nem hiszem , h nagy kunszt lenne kivitelezni.
Remélem nem szemmel kell észrevennie a metro sofőrnek,h szerelvény tartózkodik az állomáson , ahová mindjárt beérkezik........nem nyomta időben a féket? Ez hihetetlen!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gybognarjr, 2016.12.05 18:59

BKV-vezér: A metró az egyik legbiztonságosabb ma Budapesten."
(mert Ők a karbantartás, tisztán tartás, akadály- és baleset elhárítás mintaképei.)
"A BKV szerint a baleset a TÉLI IDŐJÁRÁS, illetve a SÍNRE HULLOTT FALEVELEK okozták."
Ezek szerint; A Metro a legbiztonságosabb ma Budapesten, nyári időjárás és lombozó fák idényében.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2016.12.05 18:35

Még szerencse hogy nincs neki kormánya ! Akkor mennyi baj lenne vele
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html