Sorra mondanak fel a Vs.hu munkatársai

Távozik a Vs.hu főszerkesztője és több munkatársa, miután kiderült, az MNB alapítványainak pénteken kirobbant pénzköltési botrányában a Vs.hu-t kiadó New Wave Kft. is érintett.
Index.hu, Napi.hu, 2016. április 25. hétfő, 14:07

Az Index információi szerint eddig tizenkét munkatárs, Joó Hajnalka, Kovács Áron, Rovó Attila, Munkácsy Márton, a volt Napi.hu-s kollégánk, Dzindzisz Sztefan, Kósa András, Bátorfy Attila, Puskár Krisztián, Szedlák Ádám és volt indexes Joób Sándor és Szabó András döntött úgy, hogy nem kíván tovább dolgozni a Vs.hu-nál. Délután a főszerkesztő és egyben a digitális rovatvezető, Lebhardt Olivér is bejelentette távozását.

"A mai napon lemondok a főszerkesztői pozícióról és távozom a VS.hu-tól. Hibáztam, amikor hagytam, hogy a támogatott tartalmak a támogató feltüntetése nélkül jelenjenek meg, noha ebbe beleszólásom nem volt, de az is igaz, ez elegendő ok lehetett volna akkori felmondásomra. Ezért vállalom a felelősséget, és távozom a VS szerkesztőségének éléről. Ugyanakkor kijelentem, hogy a vezetésemmel a szerkesztőségben szabad, autonóm, független újságírói munka folyt, amire büszke vagyok. A folytatáshoz a maradó kollégáknak minden segítséget megadok" - írta Lebhardt Olivér.

Felmondott a Századvég-iratokat kiperlő Joó Hajnalka is, ő volt az az újságíró, aki még origósként pert indított a Századvég 4,1 milliárdért készülő tanulmányainak nyilvánosságra hozatala miatt, de az iratokat már a Vs.hu munkatársaként kapta meg és dolgozta fel.

A Vs.hu és az Origo.hu kiadója, a New Wave-médiacsoport (NWM) több mint 600 millió forintot kapott tartalom-előállításra, illetve könyvkiadásra a jegybanki alapítványoktól. A kiadó sajtóértesülések szerint Szemerey Tamás érdekeltsége, aki Matolcsy György MNB-elnök unokatestvére. Tavaly decemberben a Magyar Nemzet írta meg, hogy a NWM 500 millió forint hitelt kapott a jegybank hitelprogramjából az NHB Növekedési Hitelbankon keresztül - a bank szintén Szemerey érdekeltsége - írta mai számában a Népszabadság. A Heti Válasz pedig arról írt, a még állami tulajdonban lévő MKB Bank adhatott hitelt a piacvezető hírportál megvásárlásához: az NWM decemberben vette meg a Magyar Telekomtól 4,2 milliárd forintért az Origót.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2016.04.25 19:39

Remélem, hogy az origósokat is lecseréli az új tulaj, annak ellenére, hogy egész szépen kiszolgálják az aktuális rendszert.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ptiszai, 2016.04.25 18:01

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ezt-neked, 2016.04.25 14:53

Ezeknek az embereknek a hozzáállása bizonyítja, hogy még nincs veszve minden, vannak még bőven GERINCES Magyarok, akiknél nem mindent a pozíció, és a pénz jelent!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html