Bár a belföldi forgalom tovább csökkent, a nemzetközi járatok továbbra is emelkedik az utasok száma az Aegean Airlines gépein. A görög légicég járatain év első felévben összesen 2,8 millió utast szállítottak, s ebből 1,6 milliónál is többen utaztak a nemzetközi járatokon. A 11 százalékos utaslétszám bővülés bőven ellensúlyozta a belföldi forgalom 5 százalékos csökkensését, hiszen az első félévi eredmények - az árbevétel 22 százalékos emelkedése 278 millió euróra, és a tavalyi veszteség után elért 16,5 millió eurós profit - a működés hatékonyságának növekedését bizonyítják.

A görög légitársaság az év második felében kapott engedélyt a nagy vetélytárs, az Olimpic Air felvásárlására, amelyet az év végéig be is fejez. Rolan Jaggi, az Aegean nemzetközi értékesítési vezetője a Napi.hu kérdésére elmondta, hogy az Olympic Airt december végéig teljesen integrálják a szervezetbe. (Az Európai Bizottság  október elején engedélyezte a felvásárlás. Az Aegean 72 millió eurót fizetett az amúgy csőd szélén álló Olympic Air társasságért.) Az egykor híres és jelentős nemzetközi hálózattal rendelkező Olympic a továbbiakban a regionálsi és belföldi járatokat üzemelteti majd - saját nevét megtartva. A cég dolgozói közül 350 pilóta és  650 irodai és kiszolgáló munkatársa marad az új cégnél a leépítések döntő részét az elmúlt hónapban befejezték. Nem kerül ugyanakkor az Aegeanhoz az Olympic földi kiszolgáló cége - ez továbbra is önállóan működik majd. Az Olympic flottája 16, turbólégcsavaros gépből áll majd, ezekkel bonyolítják le a belföldi forgalom nagy részét.

Az immár anyacégnek számító Aegeannnak 30 Airbusból áll a flottája. Jelenleg az Aegean, amely Athénen kívül 8 nagy görögországi reptérről indítja 160 nemzetközi járatát - jelenleg heti három napon közlekedtet járatot Budapest és Athén között. Bár a karácsonyi megnövekedett forgalomra december közepétől átállnak a napi járatra, jelenleg nincs szó a gyakoriság növelséséről. A Malév megszűnése előtt a magyar légicég repülőgépei még naponta fordultak meg Athénban, de akkor a forgalom  70 százalékát a tranzit utasok tették ki, akik Budapestről Nyugat-Európába vagy az USA-ba utaztak. A Malév kiesése után ezek vélhetően más útvonalakat választottak.