A Napi Gazdaság pénteki számának cikke. Százezer kilométer alatt akár 400 ezer forintot is spórolhat a bioetanolt tankoló autós (átalakítás nélkül, ami viszont szükséges), az átlagosan 345 forintba kerülő 95-ös benzinnel szemben egy liter bioetanol 239-245 forintba kerül. A zöld üzemanyag használata 15-20 százalékos többletfogyasztással jár, azonban egy tankoláson így is 3-5 ezer forint takarítható meg. A hagyományos gépkocsik átalakítási költsége bruttó 30 és 50 ezer forint között alakul, a menetteljesítmények a használók szerint érezhetően javulnak, az átalakítás pedig nem jár többletszervizigénnyel - tudtuk meg a Magyar Bioetanol Szövetségtől (MBSZ). Országszerte 250 benzinkúton kapható a zöld üzemanyag, a szövetség szerint ez valódi országos lefedettséget jelent. A nagyobb hálózatok közül egyelőre az Agip bizonyos kútjai és az Avia kínálja a 15 százalékban hagyományos, 85 százalékban pedig bioetanolt tartalmazó E85-ös üzemanyagot, emellett számos kisebb lánc egységeiben és önálló benzinkúton vásárolható. Az újautó-piacon úgynevezett flexifuel autókat Magyarországon az Opel, a Saab, a Peugeot, a Ford és a Volvo árul a kisebbtől a nagyobb kategóriákig, e típusokban a motorvezérlő elektronika képes megállapítani, hogy milyen üzemanyag került az autóba, és ehhez igazítja a motor működését (utólagos beépítésnél ezt a sofőr végezheti el egy kapcsoló segítségével). A flexifuel-modellek ára jellemzően a dízeles változatokéval egyezik meg, valódi árelőnyt a regisztrációs adótól való mentesség jelentene - mondta a Napinak Kovács János, a szövetség szóvivője. A bioetanollal működő autók térnyerésének eddigi elmaradása szakértők szerint a kereskedők passzivitásával áll kapcsolatban, a történelmi csúcsokra emelkedő üzemanyagárak azonban jelentős növekedést okoztak az átalakítások iránti keresletben - becslések szerint ma Magyarországon ötezer feletti a bioetanolos autók száma. Sok autós átalakítás nélkül is használ 50-50 százalékos benzin-E85 keveréket, amellyel szinte minden injektoros autó problémamentesen használható - mondta Héjj Demeter az MBSZ elnöke. Jóllehet az autógyártók ezt nem ajánlják, tekintettel arra, hogy nem a bioetanol tulajdonságaira vannak kalibrálva a benzines autók. A Magyarországon kapható bioetanolt a Hungrana Kft. állítja elő, az árváltozáshoz legnagyobb mértékben a 15 százalékban tartalmazott hagyományos benzin árának emelkedése járul hozzá.