Szélesebb sávon is nagyobb a verseny

A Nemzeti Hírközlési Hatóság által 2006 tavaszán bevezetett nagykereskedelmi árszabályozás hatására a piacon a verseny erősödött és a növekvő sávszélesség mellett csökkentek a fogyasztói árak.
NAPI Online, 2007. október 8. hétfő, 15:09

Az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa a napokban már ötödik alkalommal tette közzé az ADSL-szolgáltatás - jelenleg a 2007 első félévi kiskereskedelmi árakon alapuló, úgynevezett retail minus (RM) - nagykereskedelmi árait.

Az RM módszer bevezetésével 2006-ban az NHH Tanácsának az volt a célja, hogy a hatékonyan működő internet szolgáltatók mind az öt kötelezett nagykereskedelmi szolgáltató - Emitel, Hungarotel, Invitel, Magyar Telekom (T-Com) és Monortel - területén megfelelő árréssel igénybe vehessék a nagykereskedelmi szolgáltatást, és így versenyképes ADSL-ajánlatokkal jelenhessenek meg. Ez 2007 első félévére valósult meg.

2007 első félévének végén Magyarországon több mint 1,1 millió szélessávú (ADSL és kábelmodemes) internet-hozzáférés volt a 2005. végi 584 ezer és a 2004. végi 370 ezer után - mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke. Ebből az ADSL-hozzáférések száma 2007 júniusára 690 ezer fölé emelkedett.

A szabályozás bevezetése óta a legnépszerűbb (jellemzően 1 Mbps sávszélességű) csomagok nagykereskedelmi árai 2-51 százalékkal mérséklődtek. A kisebb csökkenés az alacsony sávszélességről induló és folyamatosan (néhol két-háromszorosára) bővülő csomagok esetén figyelhető meg, míg az új csomagok ma már lényegesen alacsonyabb árakon jelennek meg a piacon, mint 2005-2006-ban.

HOZZÁSZÓLÁSOK