Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Magyar Idők 2016. február 16-i híradásában említett egyes márkák kapcsán ki kell jelenteni, hogy a magyar hatóság vizsgálatai többnyire semmiféle érdemi különbséget nem állapított meg a hazánkban és más országokban forgalmazott élelmiszerek összetevői tekintetében, hiszen a márkatermékek túlnyomó többségét általában egyazon üzemben, azonos alapanyagokból, azonos receptúrával készítik - kommentált az érdekvédelmi szervezet.

Ugyanazon márkák akár eltérő tartalommal is kikerülhetnek a kereskedelem polcaira. A híradásokban említett márkák gyártói azonban minden esetben a jogszabályi előírásoknak megfelelően, átlátható és etikus módon állítják elő ismert és közkedvelt termékeiket - érvelnek.

A fogyasztók eltérő ízlésére is reflektálnak az élelmiszermárkák

Bizonyos esetekben a hatósági vizsgálatok különbséget találtak az egyes élelmiszerek beltartalmában is. Ennek oka, hogy egy adott márka többféle kiszerelésben, ízesítéssel is készülhet az adott ország fogyasztói ízlésének megfelelően. A magyarok például köztudomásúan jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízjegyeket mutató élelmiszereket.

Szerintük eltéréseket okozhat az is, ha a vizsgált termékek különböző országokban, különböző gyártósorokon, vagy eltérő származási helyről beszerzett alapanyagokból készülnek. Legyen szó bármelyik lehetőségről is, de a felelős gyártók mindig a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az összetevők pontos feltüntetésével tájékoztatják termékeik tartalmáról a fogyasztókat.

A Magyar Márkaszövetség tagvállalatai üdvözlik, ha szakmailag és módszertanában megalapozott hatósági vizsgálatok segítik elő a termékeik rendszeres vizsgálatát. Továbbá azt is szorgalmazzák, hogy ezekben a szakmai kérdésekben folyamatos és konstruktív párbeszéd alakuljon ki a kormány illetékes szerveivel, hatóságaival.

A szövetség 1995 óta látja el a hazai FMCG (napi fogyasztási cikk-gyártó) vállalkozások szakmai érdekképviseletét. 60 tagvállalattal 95 termelési hellyel rendelkezik Magyarországon, közvetlenül több mint 23 000 főt foglalkoztatva, összesített éves forgalmuk mintegy 1 800 milliárd forint, adó- és járulékbefizetéseik meghaladják az évi 450 Mrd forintot. Tagvállalatainak több mint egynegyede a beszerzések 81-100 százalékát, több mint egyharmaduk 41-80 százalékát csak és kizárólag hazai forrásokból fedezi.