Szeretik a korlátlan mobilnetet a magyarok

Mintegy 40 ezerre nőtt a UPC Magyarország mobil-előfizetőinek száma a szolgáltatás bevezetése, tavaly tavasz óta – közölte Magnus Ternsjö, a UPC Magyarország vezérigazgatója.
MTI, 2016. április 19. kedd, 12:59

A UPC Magyarország megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint a korlátlan adatforgalommal rendelkezők sokkal aktívabb okostelefon-használók. Az okostelefon-tulajdonosok többsége, 73 százaléka rendelkezik mobil internetkapcsolattal, a mobilon internetezők negyede minden hónapban kifut a rendelkezésre álló adatkeretből. A magyar okostelefon-használók átlagosan 27 százaléka használja készülékét internetes oldalak böngészésére, 28 százalékuk e-mail olvasásra, míg a UPC Mobil ügyfelek körében 54 százalék ez az arány mindkét esetben. A videó streaming használat aránya átlagosan 8 százalék, korlátlan adatforgalom esetén 21 százalék.

A felmérést az ITHAKA kutatócég 2016. március 29. és április 4. között, 1000 felhasználó online megkérdezésével végezte, összegzésük szerint a korlátlan adatforgalom megváltoztatja az okostelefonhoz való hozzáállást és használatot. A UPC ügyfelek átlagos havi adatforgalma például a piaci átlag feletti, 2,5 gigabájt.

Herenyik Györgyi, a társaság termékmenedzsmentért felelős igazgatója elmondta: a mobilszolgáltatói piaci részesedés növelése mellett a vállalat célja, hogy az ügyfelek a televíziós, szélessávú internet- és vezetékes telefonszolgáltatásokat is a UPC-nél vegyék igénybe. A UPC kábelhálózata országszerte több mint 300 településen érhető el. A vezetékes szolgáltatások mellett a cég az előfizetői számára ingyenes Wi-Fi hálózatot is működtet, amelyhez több mint 400 ezer hozzáférési ponton csatlakozhatnak. A UPC a Liberty Global leányvállalata, Magyarországon 1998 óta van jelen. Korábbi tájékoztatás szerint a magyarországi leányvállalat öt százalékkal növelte árbevételét 2015-ben, előfizetéseinek száma pedig 100 ezerrel 1,8 millióra nőtt taval    A nyilvánosan elérhető adatok szerint 2014-ben 58,89 milliárd forint árbevételt ért el a UPC, 1,6 százalékkal többet, mint az előző évben, a 2013. évi 14,33 milliárd forintos vesztesége pedig csaknem felére, 8,06 milliárd forintra csökkent 2014-ben. A magyar digitális kábeltévé piacon a UPC 27 százalékos részesedéssel piacvezető.

HOZZÁSZÓLÁSOK